enurweb Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Heisann! Jeg fikk pakken min i går med Chieftec S-ATA disk kabinett og en 74Gb WD Raptor disk. Når jeg jeg kom inn i setupen til Win XP så partisjonerte jeg den i 2 partisjoner og valgte så å formatere og installere på C:. Det som da skjedde var at den formaterte disken helt greit men i det den skulle kopiere filer får jeg opp en stygg blå skjerm. Det jeg lurer på er om noen har opplevd noe sånt under installasjon? Jeg brukte forresten en Win XP Pro CD uten noen service pack på. Hovedkortet mitt er forøvrig som står på bunnen: Asus P4P800 Deluxe AI series Dessperat etter hjelp, har gledet meg lenge til å få Raptoren i PC-en min! Endret 25. februar 2005 av enurweb Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Kanskje det hjelper å prøve med noen andre drivere til S-ATA kontrolleren, hvis det finnes noen nyere enn de som fulgte med hovedkortet. Endret 24. februar 2005 av _Xorcist Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Kan jo prøves... Lurte kanskje litte grann på om det kunne være at XP CD-en min ikke har Service Pack 1 eller 2 på jeg? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Normalt sett burde det ikke ha noe å si. Jeg har tidligere hatt problemer med å installere operativsystem på S-ATA disker og da har det hjulpet å koble fra alle andre harddisker i PCen mens man installerer, og så plugge de på igjen når Windows er oppe og går. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har ikke noe med SP å gjøre. En annen sak er om den har problemer å lese fra platen? Har du prøvd andre sata drivere? Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Normalt sett burde det ikke ha noe å si. Jeg har tidligere hatt problemer med å installere operativsystem på S-ATA disker og da har det hjulpet å koble fra alle andre harddisker i PCen mens man installerer, og så plugge de på igjen når Windows er oppe og går. Det har jeg også vært nødt til å gjøre en del ganger. Men dette har vært litt eldre hovedkort enn det overnevnte. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har faktisk koblet ut alle IDE diskene mine, så er det er kun Raptoren som står i. Jeg finner Raptoren i setup og har som sagt partisjonert den, formatert den....men alt klikker når den skal til å kopiere inn filer. Den kommer vel til et sted mellom 15-20% av fil kopieringen før jeg får blå skjerm. XP CD-en jeg installerer fra har jeg installert fra mange ganger før på IDE diskene mine og det er ikke noe riper i den. Jeg leste et annet sted på forumet her at hovedkortet mitt ikke burde trenge noen SATA drivere... Om så er tilfellet begynner jeg virkelig å mangle alternativer her Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Er dette en orginal eller uorginal CD? Har du siste bios til hovedkortet innstallert? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Er dette en orginal eller uorginal CD? Har du siste bios til hovedkortet innstallert? Orginal CD men jeg har nok ikke siste BIOS versjon. Bare trodde det ikke hadde noe å si med BIOS så lenge den finner disken? Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) hei, jeg har faktisk hatt det samme problemet som deg men hos meg var det xp platen som var årsaken. det du kan gjøre er jo å låne en xp plate fra en kamerat å prøve å se om det hjelper jeg gjorde det men brukte min egen kode så jeg ser ikke noe umoralsk i det. min da gikk det hvertfall bra hos meg men lykke til Endret 24. februar 2005 av Spyder Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 hei, jeg har faktisk hatt det samme problemet som deg men hos meg var det xp platen som var årsaken. det du kan gjøre er jo å låne en xp plate fra en kamerat å prøve å se om det hjelper jeg gjorde det men brukte min egen kode så jeg ser ikke noe umoralsk i det. min da gikk det hvertfall bra hos meg men lykke til Var det Raptor disk du skulle installere på? ASUS HK også? Setter pris på alle svar og forslag Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) hei, jeg har faktisk hatt det samme problemet som deg men hos meg var det xp platen som var årsaken. det du kan gjøre er jo å låne en xp plate fra en kamerat å prøve å se om det hjelper jeg gjorde det men brukte min egen kode så jeg ser ikke noe umoralsk i det. min da gikk det hvertfall bra hos meg men lykke til Var det Raptor disk du skulle installere på? ASUS HK også? Setter pris på alle svar og forslag ja hehe glemte å si at det var på samme hk å samme disk, men hvilken bios har du nå da om du har mulighet å oppgradere den så ville jeg prøvd det å men tviler på det skal ha noe med saken å gjøre. Endret 24. februar 2005 av Spyder Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 sitter å lurer på om det kan være noe ram kluss jeg å, jeg ville tatt bort de der to på 2x 256 å prøvd står det dual channel når du booter forresten Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Hum, nå er jeg ikke hjemme akkurat nå sånn at jeg får sjekket. Sitter på jobb nemlig. Menne jeg må innrømme at RAM feil er det siste jeg selv kunne tenkt meg at det er. Jeg brukte jo PC-en med de andre IDE diskene mine helt til i går, da annkom pakken fra netshop med Raptor disken. Koblet ut IDE diskene og skulle installere på Raptor. RAM-en har vært helt ypperlig frem til nå. Jeg tror forresten ikke jeg har oppdatert BIOS siden jeg fikk HK for 6 måneder siden. Var det forresten riper eller noe sånt i den XP CD-en du hadde? Var den uten SP1? Endret 24. februar 2005 av enurweb Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 det var ikke noen synlige striper på den nei men hvor langt kommer du i innstalleringen før det stopper da Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Formatering går ok, når jeg tok quick format kom jeg til ca 15-20% tror jeg på fil kopieringen fra CD. Når jeg tok sånn treg formatering tror jeg ikke fil kopiering kom til mer enn 1%. Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) ok det var merkelig det der men hvor stor partisjon laget du da, men regner med du har den andre disken enda om så kan du jo ta i den igjen å laste ned wd tools å sjekke raptoren din hmm men siden du fikk blå skjerm ville jeg anbefalt å oppdatere bios for blå skjerm har faktisk jeg å fått en del ganger når jeg skulle innstallere på den 34 gb raptoren min så det ville jeg prøvd Endret 24. februar 2005 av Spyder Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Anbefaler oppdatering av bios. Lenke til kommentar
enl Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kjører du Raptoren i S-ATA-kabinettet ditt? Jvis du gjør det, forsøk å koble den direkte til hovedkortet, eller evt. bytt kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå