Gå til innhold

*løst* Installasjons problemer med WD Raptor 74Gb

enurweb

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk pakken min i går med Chieftec S-ATA disk kabinett og en 74Gb WD Raptor disk.

Når jeg jeg kom inn i setupen til Win XP så partisjonerte jeg den i 2 partisjoner og valgte så å formatere og installere på C:.

Det som da skjedde var at den formaterte disken helt greit men i det den skulle kopiere filer får jeg opp en stygg blå skjerm.

Det jeg lurer på er om noen har opplevd noe sånt under installasjon? Jeg brukte forresten en Win XP Pro CD uten noen service pack på.

Hovedkortet mitt er forøvrig som står på bunnen: Asus P4P800 Deluxe AI series

Dessperat etter hjelp, har gledet meg lenge til å få Raptoren i PC-en min! :cry:

Endret av enurweb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Normalt sett burde det ikke ha noe å si. Jeg har tidligere hatt problemer med å installere operativsystem på S-ATA disker og da har det hjulpet å koble fra alle andre harddisker i PCen mens man installerer, og så plugge de på igjen når Windows er oppe og går.

Det har jeg også vært nødt til å gjøre en del ganger. Men dette har vært litt eldre hovedkort enn det overnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk koblet ut alle IDE diskene mine, så er det er kun Raptoren som står i. Jeg finner Raptoren i setup og har som sagt partisjonert den, formatert den....men alt klikker når den skal til å kopiere inn filer. Den kommer vel til et sted mellom 15-20% av fil kopieringen før jeg får blå skjerm.

XP CD-en jeg installerer fra har jeg installert fra mange ganger før på IDE diskene mine og det er ikke noe riper i den.

Jeg leste et annet sted på forumet her at hovedkortet mitt ikke burde trenge noen SATA drivere... Om så er tilfellet begynner jeg virkelig å mangle alternativer her :cry:

Lenke til kommentar

hei, jeg har faktisk hatt det samme problemet som deg men hos meg var det xp platen som var årsaken.

det du kan gjøre er jo å låne en xp plate fra en kamerat å prøve å se om det hjelper jeg gjorde det men brukte min egen kode så jeg ser ikke noe umoralsk i det. min da gikk det hvertfall bra hos meg men lykke til ;)

Endret av Spyder
Lenke til kommentar
hei, jeg har faktisk hatt det samme problemet som deg men hos meg var det xp platen som var årsaken.

det du kan gjøre er jo å låne en xp plate fra en kamerat å prøve å se om det hjelper jeg gjorde det men brukte min egen kode så jeg ser ikke noe umoralsk i det. min da gikk det hvertfall bra hos meg men lykke til ;)

Var det Raptor disk du skulle installere på? ASUS HK også?

Setter pris på alle svar og forslag :)

Lenke til kommentar

Var det Raptor disk du skulle installere på? ASUS HK også?

Setter pris på alle svar og forslag :)

ja hehe glemte å si at det var på samme hk å samme disk, men hvilken bios har du nå da om du har mulighet å oppgradere den så ville jeg prøvd det å men tviler på det skal ha noe med saken å gjøre.

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Hum, nå er jeg ikke hjemme akkurat nå sånn at jeg får sjekket. Sitter på jobb nemlig.

Menne jeg må innrømme at RAM feil er det siste jeg selv kunne tenkt meg at det er. Jeg brukte jo PC-en med de andre IDE diskene mine helt til i går, da annkom pakken fra netshop med Raptor disken. Koblet ut IDE diskene og skulle installere på Raptor.

RAM-en har vært helt ypperlig frem til nå.

Jeg tror forresten ikke jeg har oppdatert BIOS siden jeg fikk HK for 6 måneder siden.

Var det forresten riper eller noe sånt i den XP CD-en du hadde? Var den uten SP1?

Endret av enurweb
Lenke til kommentar

ok det var merkelig det der men hvor stor partisjon laget du da, men regner med du har den andre disken enda om så kan du jo ta i den igjen å laste ned wd tools å sjekke raptoren din

hmm men siden du fikk blå skjerm ville jeg anbefalt å oppdatere bios for blå skjerm har faktisk jeg å fått en del ganger når jeg skulle innstallere på den 34 gb raptoren min så det ville jeg prøvd

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...