Goliath Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Jeg holder på med Access og har laget noe skjemaer med ok gui. Jeg ønsker å implementere tid og dato i skjemaet som er dynamisk og gjerne synkronisert til systemets tid og dato. Hvordan kan jeg lage dette? Endret 24. februar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 sett inn ei tekstboks med funksjonen =Now() Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Private Sub Tekst14_BeforeUpdate(Cancel As Integer)=now() End Sub dette funket ikke Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 rart. kva versjon av access du bruker da? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Access 2003 ..ikke bra? Kunne du ha replikert VB koden slik den skal være? det hadde vært superhjelp! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 ser ingen grunn til at det skulle vere noko problem med 03 versjonen. bruker 2000 (på skulen) og xp (hieme) sjølv. replikere VB koden? forklar kva eg skal gjere, så kan eg gjer det. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 kan du lage denne funskjonen i Access, med tid og dato, og så gå til koden, copy og paste her? da kan jeg bare kopiere hva du har pastet til min...flott! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 lagde eit skjema med den funksjonen, men det gjekk vist ikkje an å laste det opp her på forumet. eg kan sende det på mail til deg. men einaste koda eg skreiv inn var: =Now() dette skreiv eg i ei tekstboks. det er den same funksjonen som vert brukt i rapportane (vert lagt til automatisk i bunnen av ein rapport) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) jeg fikk det til .. jeg skrev =now() i tekstboksens VB-kode, ikke i selve tekstboksen ..men nå funker alt fett... takk for hjelpen Endret 24. februar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 hehe. ikkje rart at det ikkje virka då. uansett bare hyggeleg å kunne vere til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå