bluesmaster Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Jeg skal ha nettverk hjemme med nextgentel bredbånd. Sant jeg kan bruke denne pakken: Kit med 2 nettverkskort hub og 2 x 5 meter kabel til 783 kr hos flexidata? SMC Switch 5port Dual m/ 2stk 10/100 PCI heter pakken, men er det switch når det står under Kit med 2 nettverkskort hub og 2 x 5 meter kabel? http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=110190&name= Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei Jeg kunne faktisk ikke (etter ett raskt overblikk) finne denne "switchen" på smc sine sider. Under hub derimot var det ihvertfall ett bilde som ligna .. :smile: Så jeg vil anta det er en hub. http://www.smc-europe.com/english/products/hubs.html Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Tusen takk for at du tok deg tid til å finne ut om det var hub eller switch Jeg satser på at det er en hub, eller får jeg ringe inn til flexi data. Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Det var en switch fant jeg ut etter å ha søkt på google. Jeg har tre datamaskiner i huset, og alle skal dele på den samme forbindelsen. Da må jeg bruke hub sant? (Jeg er litt ny når det gjelder nettverk) Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Det var en switch fant jeg ut etter å ha søkt på google. Jeg har tre datamaskiner i huset, og alle skal dele på den samme forbindelsen. Da må jeg bruke hub sant? (Jeg er litt ny når det gjelder nettverk) Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei igjen En hub er en uintelligent fordeler som sprer pakkene som kommer inn til alle maskinene som er koblet til. En switch leser pakken først og ser hvem pakken er adressert til. Og sender pakken til den maskinen som har rett adresse. Ergo, har du fler enn 2-3 maskiner tilkoblet, så ville jeg anbefalt å bruke en switch. Hvis du driver med mye overføring etc. så vil nettverket bli raskere da switchen sender pakkene rett til mottaker isteden for til alle. Som skaper kollisjoner og "kø". Så "bottom line" er .. Kjøp switch :smile: Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 takk for rådet :smile: men kan alle datamaskinene surfe samtidig med swich? (sikkert et dumt spørsmål :smile: ) Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Ja, det skal gå fint.. Er ikke helt kjent med NGT sin løsning, men det skal være så enkelt at man kan koble routern i en ledig port på switchen, og de andre maskinene i de resterende portene . Så må du aktivere DHCP på maskinene, så de mottar ip adresse automatisk fra routern. Står nok mer om dette i manualen. Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 takk for tipsene, nå klarer jeg nok resten selv Lenke til kommentar
HawP Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Husk bare at avhengig av switchen er det ikke sikkert at du kan kople routeren til hvilken som helst av portene på switchen. Er det en port merket med uplink eller = så må du bruke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå