Knopfix Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Prøv å koble modemet rett inn i pc-en, se om det hjelper.Du setter opp pppoe i xp, noe som du kunne sluppet hvis du fortsatt hadde hatt tele2 Skal teste dette hvis du mener det er verdt det,den tptest linken du sente meg testet jeg men ble litt små forvirret,samme hvilken server jeg velger der med tanke på at dette er i Sverige?Så ut som opp ble ca 210 der. Er det en verdi som skal skrives inn på ppppoe og vet du i tilfelle hvilken,eller er det bare snakk om å aktivere noe?Har ikke fått sjekket det ut ennå. Ser ut som jeg må legge hele klagen min på is da alle dere andre godtar deres opphastighet,har jeg forstått riktig? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Du mente pppoe når jeg bare hadde modemet på og ikke routeren,altså passord og brukernavn på XP i stedet for router,gikk litt i surr her? Lenke til kommentar
lie Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Du mente pppoe når jeg bare hadde modemet på og ikke routeren,altså passord og brukernavn på XP i stedet for router,gikk litt i surr her? Ja Start - Instillinger - Nettverkstilkoblinger Opprett tilkobling - følg deretter Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har ikke god erfaring med Telenor ennå heller da jeg akkurat har fått 1024/256 kbps linje(hatt den i 16 dager nå).Har daglig testet opp og nedlastningshastigheten på surfometeret som ligger på Dinside.no og har målt at nedlastningshastigheten holder mål mens opplastningen pleier å ligge på 206,registrerte en dag 207.Men jeg har bestilt og betaler for 256 så dette provoserer meg,ikke desto mindre fordi jeg har sent inn to klager til Telenor uten å få et eneste svar.Jeg har skrevet at jeg vil ha halv pris for første mnd pga av denne lave opphastigheten og at hvis de ikke svarer meg vil jeg bytte levrandør.Ser ikke ut til at det hjelper så det neste blir å ringe for snakke med en kundebehandler(grøss).Håper de er mer behjelpelige en Tele2.Noen andre som har slike kjedelige erfaringer med Telenor,noen som vet hvordan jeg kan få de til å fikse hastigheten min raskt,har veldig dårlig erfaring med kundebehandlere fra før så jeg gruer meg........ Hvilken hastighet kan jeg forvente med Online ADSL? Telenor garanterer full hastighet innenfor eget nett. Men vi kan ikke garantere hvilken hastighet du får fra servere utenfor Telenors eget nett. Hastighet som du opplever vil avhenge av hvor du surfer og hvor mange som surfer/laster ned fra samme nettsted. I tillegg til dette, så lover man vel bare opptil en viss hastighet. I tillegg kan det være tekniske årsaker som gjør at hastigheten ikke er 100% av det som står i abonnementet. Det er med andre ord en del ting som spiller inn på hvorvidt du har krav på noen kompensasjon. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 bare en liten opplysning til de som sier at pppoe er noe tull , de fleste isp i alle større land bruker pppoe som standar da og det funker som bare det. så slutt å kom med tull om det . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå