Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav upload fra Telenor


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat byttet levrandør av ADSL fra Tele2 til Telenor pga av at jeg får 10% borettslag tilbud av Telenor.Sparer 2 kr i mnd. på dette.

Anyway,kundeservicen til Tele2 sucks.

Har ikke god erfaring med Telenor ennå heller da jeg akkurat har fått 1024/256 kbps linje(hatt den i 16 dager nå).Har daglig testet opp og nedlastningshastigheten på surfometeret som ligger på Dinside.no og har målt at nedlastningshastigheten holder mål mens opplastningen pleier å ligge på 206,registrerte en dag 207.Men jeg har bestilt og betaler for 256 så dette provoserer meg,ikke desto mindre fordi jeg har sent inn to klager til Telenor uten å få et eneste svar.Jeg har skrevet at jeg vil ha halv pris for første mnd pga av denne lave opphastigheten og at hvis de ikke svarer meg vil jeg bytte levrandør.Ser ikke ut til at det hjelper så det neste blir å ringe for snakke med en kundebehandler(grøss).Håper de er mer behjelpelige en Tele2.

Noen andre som har slike kjedelige erfaringer med Telenor,noen som vet hvordan jeg kan få de til å fikse hastigheten min raskt,har veldig dårlig erfaring med kundebehandlere fra før så jeg gruer meg........ :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Velkommen til telenors verden.

Sikkert mange som er fornøyd, tror flesteparten er misfornøyde.

Uploaden din du skal ha, kan du se langt etter.

Prøv og ring support hos telenor, så kan du vente trygt lenger enn tele2.

 

Telenor operer med såkalt overhead på upload, du har muligens 256kps linje, men får kun 207 kps hos sluttbrukeren.

Mange isp dekker dette, med å sette ca 300kps på linjen din, men du får 256kps til slutt.

 

Noen andre som har en annen forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Jeg har skrevet at jeg vil ha halv pris for første mnd pga av denne lave opphastigheten og at hvis de ikke svarer meg vil jeg bytte levrandør.

 

Tror du kan se langt etter halv pris.

Telenor har 12 mnd oppsigelse tid, har de ikke?

Du burde kanskje sjekket på andre isp om du er ute etter kundeservice, ikke minst billigere *dsl.

Lenke til kommentar
Det kan ha noe med avstand til sentralen som gir deg ADSL signalene.

Men da skulle du igrunn ha fått beskjed om dette. Hvertfall om det gjør merkbart utslag på linjehastigheten.

Uansett så er jo utspeeden til Telenor elendig. :/

Når det gjelder de lave ut hastighetene der, så har nok avstand liten betydning.

 

Du vil også merke om du bruker hele uploaden din, miste totalt nesten hele download.

Hvordan trives du med pppoe da?

Lenke til kommentar
Telenor operer med såkalt overhead på upload, du har muligens 256kps linje, men får kun 207 kps hos sluttbrukeren.

Mange isp dekker dette, med å sette ca 300kps på linjen din, men du får 256kps til slutt.

 

Dette skjønte jeg ikke?

 

ja.. eg og får ca 40 - 50 kbit/s mindre en de eg skal ha i upload..

men eg får litt meir på Download!

 

Det står svart på hvitt at man betaler for 256,det lille ekstra på ned bryr jeg meg ikke om.Hvordan kan Telenor forsvare dette?

Lenke til kommentar
Telenor operer med såkalt overhead på upload, du har muligens 256kps linje, men får kun 207 kps hos sluttbrukeren.

Mange isp dekker dette, med å sette ca 300kps på linjen din, men du får 256kps til slutt.

 

Dette skjønte jeg ikke?

 

ja.. eg og får ca 40 - 50 kbit/s mindre en de eg skal ha i upload..

men eg får litt meir på Download!

 

Det står svart på hvitt at man betaler for 256,det lille ekstra på ned bryr jeg meg ikke om.Hvordan kan Telenor forsvare dette?

De forsvarer at de har 256kps hos deg, men det er ikke alt du får brukt.

Slik er politikken deres.

 

Det du hadde hos tele2 var kanskje 310 kps.

Slik at du fikk det du skulle ha.

Lenke til kommentar
Hvordan trives du med pppoe da?

 

Hva er det?

 

Etter min mening gjelder ikke oppsigelsestiden når de ikke oppfyller kravene for det de selger,en sak for forbruker rådet kanskje?

Det er en reklamasjonsak er det ikke?

 

Forresten,fungerer ikke surfometret hos Dinside som det skal?

Har ikke brukt noe annet på linja alle dagene jeg har målt.

Lenke til kommentar
Det du hadde hos tele2 var kanskje 310 kps.

Slik at du fikk det du skulle ha.

Tele2 leier akuratt samme utstyret som Online i sentralene og det er utstyrseier Telenor Networks om ikke gir mer, de tar ikke høde for overhead ut og ergo får man mye lavere hastighet ut enn tallene skulle tyde på.

Dette er det ingenting Online får gjort noe med så man må da finne seg en leverandør som har eget utstyr i sentralen som selv kan levere det kunden ønsker.

Lenke til kommentar
Hvordan trives du med pppoe da?

 

Hva er det?

 

Etter min mening gjelder ikke oppsigelsestiden når de ikke oppfyller kravene for det de selger,en sak for forbruker rådet kanskje?

Det er en reklamasjonsak er det ikke?

 

Forresten,fungerer ikke surfometret hos Dinside som det skal?

Har ikke brukt noe annet på linja alle dagene jeg har målt.

Husk og trykk QUOTE etter du har tatt det fra tidligere

slik

 

pppoe er oppkoblingen til telenor du må ha, ( kanskje har fjernet )

Må du fylle ut brukernavn/passord når du skal koble deg til internett?

 

Når der gjelder reklamasjon, så kan du se langt etter det.

Telenor har alt på sin side, dessverre. Du får leve med det i 12 mnd, hvis ikke noe skjer.

 

Tele2 leier akuratt samme utstyret som Online i sentralene og det er utstyrseier Telenor Networks om ikke gir mer, de tar ikke høde for overhead ut og ergo får man mye lavere hastighet ut enn tallene skulle tyde på.

 

Men hva er 50 kps for noe? toppen 6-7 kb/sek ut ekstra. Ikke noe og bråke med.

Redd telenor vil le av deg når du skriker etter det. :whistle:

Endret av lie
Lenke til kommentar
Hei

Jeg har akkurat byttet levrandør av ADSL fra Tele2 til Telenor pga av at jeg får 10% borettslag tilbud av Telenor.Sparer 2 kr i mnd. på dette.

Anyway,kundeservicen til Tele2 sucks.

Har ikke god erfaring med Telenor ennå heller da jeg akkurat har fått 1024/256 kbps linje(hatt den i 16 dager nå).Har daglig testet opp og nedlastningshastigheten på surfometeret som ligger på Dinside.no og har målt at nedlastningshastigheten holder mål mens opplastningen pleier å ligge på 206,registrerte en dag 207.Men jeg har bestilt og betaler for 256 så dette provoserer meg,ikke desto mindre fordi jeg har sent inn to klager til Telenor uten å få et eneste svar.Jeg har skrevet at jeg vil ha halv pris for første mnd pga av denne lave opphastigheten og at hvis de ikke svarer meg vil jeg bytte levrandør.Ser ikke ut til at det hjelper så det neste blir å ringe for snakke med en kundebehandler(grøss).Håper de er mer behjelpelige en Tele2.

Noen andre som har slike kjedelige erfaringer med Telenor,noen som vet hvordan jeg kan få de til å fikse hastigheten min raskt,har veldig dårlig erfaring med kundebehandlere fra før så jeg gruer meg........ :cry:

Regner med at du ikke bruker maskinen til noe annet når du måler med surfometeret.

 

Aner ikke hva telenor setter cappen til i DSLAM, men regner med at de har tatt høyde for litt overhead. Kan igrunn ikke se hva telenor skal med all den ekstra tilgjengelige upstream båndbredden. Backbone nettet er jo synkront, så de må jo sitte med usedvanlig mye tilgjengelig upstream båndbredde.

 

Liker ikke den der politikken telenor kjører. Da har jeg mye mer sansen for NextGenTel og de som kjører den politikken de har. Kundeservice er jo ræva der da, men slipper normalt å ringe til de.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
pppoe er oppkoblingen til telenor du må ha, ( kanskje har fjernet )

Må du fylle ut brukernavn/passord når du skal koble deg til internett

 

På routeren har jeg gjordt.

Slik, sliter litt med linjen min selv, så BC ringer og hører om hvordan det går.

De overvåker linjen min, så de vet det vel selv. :p

 

Snakket over 15 minutter på tlf nå med de.

Er det det de kaller _kundeservice_ :p

 

Jepps, pppoe er noe telenor har som alle er lei grenseløst.

 

Prøv å koble modemet rett inn i pc-en, se om det hjelper.

Du setter opp pppoe i xp, noe som du kunne sluppet hvis du fortsatt hadde hatt tele2 ;)

Lenke til kommentar
Som jeg skrev så har jeg bestilt 256 og får 206.

Som sagt det er overhead på adsl. Det var også slik før i starten av adsl i norge så fikk ingen riktig download heller pga overhead. Etter mange sinte kunder gjorde de fleste ISP en forandring ved å skru opp download hastigheten med antall % som en overhead utgjør av linja. Dermed har de fleste nå riktig download. Men upload er det ikke mange som klager på fordi det er få som bruker det. På den måten sparer telenor linje kapasiteten. Hvis du klarer å koble deg inn på ditt adsl modem så vil du der se at 1mbit linje står egetlg som 1.2mbit mens upload står fortsatt som 256kbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...