Manuel Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Har gått til anskaffelse av en USB-hub, men dessverre så henger maskinen seg hvis jeg kobler den til... dmesg avslører at en fireports-hub er tilkoblet - ingen feilmeldinger. Et par sekunder senere fryser alt... Dette skjer både med Linux 2.6.8 og 2.6.10. Videre ser det ut til at det oppstår en form for enhetskonflikt mtp. at ndiswrapper ikke klarer å laste driveren til USB Wlan-adapteret. Såvidt jeg kan se så skjer dette hvis noe er koblet til huben. Jeg kan vanskelig forestille meg at en puslete usb-hub er nok til at hele dritten går på trynet, så det er kanskje noe annet som er årsak til at dette skjer. Gjorde forresten en liten endring på /etc/sysctl.conf, i håp om å fikse problemet med huben/ndiswrapper. Jeg leste noe om at problemene kunne skyldes DMA/IRQ-problemer, noe jeg holder mer sannsynlig for å være årsaken til at Linux fryser. Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet? Endret 24. februar 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå