Stigma Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Jeg kjører foreløbig 120+80+42 gig HD på mitt system, en server for store filer, video osv. Jeg lurer på om der er noen måte å bruke å få disse diskene til å fungere som èn stor virtuel disk i winXP pro. Jeg har raid til rådighet, men har ikke brukt det opp til nå. Jeg lurer på om WinXP's "dynamic disks" er er mulighet.. alle 242gig er fulle av data, så det jeg hovedsakelig er ute etter er en metode som ikke innebærer at data går tapt. Men... siden dette kan være greit å vite senere, så er jeg likevel interessert i å høre om alle mulige metoder, selv om de innebærer reformat. Alle diskene mine er forresten på NTSC format hvs det betyr noe... -Stigma [ Denne Melding var redigert av: Stigma på 2002-06-24 11:08 ] Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 WinXP har en innebygget funksjon for dette (som du allerede har funnet ut) - dynamisk disk. Konventer diskene dine til dynamiske disker (kontroll panel, adm tool, comp nmanagement bare nevnet det i tilfelle noen andre lurer) Jeg har brukt dynamsisk disk med 2 disker i samme funksjon som du skal,og har aldri opplevd noe krøll. Eneste er hvis du konventerer disken OS'et ligger på så kan det bli litt problematisk å flytte den til en annen maskin. Et annet alternativ må være og kjøre en ekstern software raid løsning. Dette har jeg ingen personlig erfaring med. Men det er sikkert nok av folk på HW som har den erfaringen :smile: [ Denne Melding var redigert av: Taxman på 2002-06-25 10:09 ] Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Bra =) da er det som jeg håpet... men kan du ta det steg for steg for meg? Jeg pleier vanligvis å finne ut hvordan slike ting fuker rimelig raskt, men jeg lekte litt rundt med det i går, og jeg kunne ikke finne noen måte å kombinere diskene på. Jeg har kopvertert til dynamiske disker, men hvordan sier jeg at diskene nå skal kombineres? Nå ble jeg forresten tvunget til å bruke win200 i stedet for WinXp pga en bug i winXP install, vet du om 2K har samme dynamic disks featuren? -Stigma Lenke til kommentar
Borf Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 16:36, Stigma skrev:Bra =) da er det som jeg håpet... men kan du ta det steg for steg for meg? Jeg pleier vanligvis å finne ut hvordan slike ting fuker rimelig raskt, men jeg lekte litt rundt med det i går, og jeg kunne ikke finne noen måte å kombinere diskene på. Jeg har kopvertert til dynamiske disker, men hvordan sier jeg at diskene nå skal kombineres?Nå ble jeg forresten tvunget til å bruke win200 i stedet for WinXp pga en bug i winXP install, vet du om 2K har samme dynamic disks featuren?-Stigma ja, det er same funksjon i win2k og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå