Peacock Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har et gammelt skjermkort, det er et geforce fx 5200... tenkte jeg skulle prøve å klokke det litt bare for artig egentlig. Det går bra i rivatuner men det virker som om maskina blir ustabil når jeg klokker like høyt i mhz altså i powerstrip..... default mhz på core er 250mhz og 400 på memory... kommer opp til 315mhz på core og 500mhz på memory. jeg vet skjermkortet er dårlig men hva kan grunnen være til dette? Det som er kjipt med rivatuner er at du kan bare klokke et lite stykke før det kommer opp et varseltegn, hvis du da prøver å klokke høyere går det ikke å trykke på "apply" Å en ting til, hvilket program bruker dere for å måle fps på? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Bruker bare rivatuner her. For å måle fsb kan du bruke 3Dmark. Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 fant ut at jeg skulle bruke 3dmark....har latet ned 3dmark05.... Fixer`n får du opp sånn varsel tegn når du kommer til en viss mhz, så d ikke går å trykke apply? Regner med at du har ganske mye bedre skjermkort da en meg...heheh:) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Bruker RivaTuner på mitt 9800xt kort. Faktisk en gammel versjon Funker fett, men noe varselstegn har jeg ikke fått opp... Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Har uansett gått over til powerstrip som jeg kan klokke lengre med.... default core: 250mhz nå 265mhz defult memory: 400mhz nå 430mhz Det er vel ikke så kjempe stor forbedring, men det går bedre på HL2 når jeg spiller det. Endret 3. mars 2005 av Peacock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå