soundlord Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har en athlon 64 2800+og windows xp 32 bit (std) VIL det si at jeg bare får ut halve av det cpuen egentlig skal kjøre?f.eks siden windows er 32 bit å cpuen 64 bit:2800 delt på 2=1400<---setmmer det at den ikke er raskere enn det,siden windows er 32 og den kun klarer halv ytelse. Har skaffet meg windows xp med 64 bit,men har ikke giddet å installert det enda.Vil jeg få dobbelt så rask cpu,siden den nå greier å yte maks? Noen som har litt peiling på det der,om cpuen bli raskere når den får kjøre maks? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Nei cpu'en vil ikke bli dobbelt så rask med 64bits Windows. En del oppgaver vil gå litt raskere, men i all hovedsak så vil du nok ikke merke den store forskjellen fra 32-bits windows. CPU'en din yter som den skal (dvs 2800+) i 32-bits windows, så du trenger ikke bekymre deg Hardware.no har en fin 64-bits guide her Endret 24. februar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå