Mørbradbiff Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har et GAMMELT tastatur liggende. Som jeg tenkte jeg skulle bruke. Den har en gigantisk rund ps2 lignende plugg (ikke ps2). Så kommer spørsmålet mitt: Kan jeg klippe av denne pluggen og lodde på en usbplugg. Slik at den fungerer på USB? Takker for alle svar! OffTopic: Jippii Futurama på tv2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Før PS/2 var det en stor 5-pins DIN plugg, det kalles for XT standard. Du får kjøpt overgang til PS/2 plugg. USB kan du glemme, det er ikke mulig. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 kan ikkje du bruke en overgang til ette på då!? stor 5-pins DIN plugg>PS/2 overgang>Usb overgang = usb Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 det kalles for XT standard. Du mener vel AT standard? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) kjøp ny tastatur... koster ikkje så masse.... edit 1200 inlegg :-D Endret 24. februar 2005 av londoy Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 En slik en kunne jeg og trengt meg, har eit gammelt tastatur som jeg hadde hatt lyst til å bruke Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 her har dokke Adapteren dokkas... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 kan ikkje du bruke en overgang til ette på då!? stor 5-pins DIN plugg>PS/2 overgang>Usb overgang = usb det funker ikke, har prøvd Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 hmm dårlige greier.. konkulusjon : kjøp nytt Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Så det er ikke mullig å sette fast en usb på den? Jeg gidder ikke å kjøpe nytt. Blir ikke å bruke den så mye like vel. Er det mulig å klippe av ledningen å sette på en ps2 kontakt da? Usb eller Ps2 plugg koster bare et par kroner Endret 24. februar 2005 av DjKs Lenke til kommentar
steinarvullum Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 kan ikkje du bruke en overgang til ette på då!? stor 5-pins DIN plugg>PS/2 overgang>Usb overgang = usb hvorfor gjøre det så klønete ?? du får BILLIGE tastaturer, som sannsynligvis er bedre enn det du har, me tanke på hvor gammelt det er...... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 det kalles for XT standard. Du mener vel AT standard? Er vel ikke noe galt i å si XT standard? XT var tross alt før AT. http://pinouts.ru/data/KeyboardXT_pinout.shtml Men det beste hadde vel vært å kalle det XT/AT eller AT/XT. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg er litt usikker på om jeg har XT eller AT. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kjøpe en AT=>ps2-plugg og deretter en ps2=>USB? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Keytronic KT2001PRO Tastatur, Sort, PS/2 <- det ruler Ville nok sett meg tjent med et nytt tastatur fremfor et selvmekket falleferdig gammelt et. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Grunnen til at jeg vil bruke det gamle er for at jeg ikke gidder å sløse masse penger på å kjøpe et nytt. Det blir billigere å sette på en USB. Det blir ikke brukt så mye likavell. Jeg skal bruke tastatur på linux på xbox gjennom usb-port. Funker tastaturet på pc, funker den dær også... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 79 kroner er vel ikke allverden? Da får du i tilleg med windowstastene! Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Grunnen til at jeg vil bruke det gamle er for at jeg ikke gidder å sløse masse penger på å kjøpe et nytt. Det blir billigere å sette på en USB. Det blir ikke brukt så mye likavell. Jeg skal bruke tastatur på linux på xbox gjennom usb-port. Funker tastaturet på pc, funker den dær også... Det blir hvertfall ikke noe billigere å konvertere et gammelt AT-tastatur til USB enn å kjøpe et nytt i billigste klasse. Blir nok heller en del dyrere. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Jeg har en USB-plugg (ca 4kr) og ps2 som kan loddes fast i tråden. Forstår? Endret 24. februar 2005 av DjKs Lenke til kommentar
snabelabel Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har du et gammelt tastatur med DIN plugg går det fint an å sette en PS/2 plugg på kabelen i stedet. Ta en kikk på denne siden for koblingsskjema: http://www.nullmodem.com/Keyboard.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå