Moltrez Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Heisann. Tenkte jeg skulle oppdatere min BIOS, siden hovedkortet er nytt, samt at jeg tror det kan fikse noen av sensorene på hovedkortet. Jeg laget da en diskett som inneholdt de 5 filene man trenger. Jeg rebootet maskinen og satte floppy som 1. boot device. Når den skal boote ifra disketten så kommer den berømte feilmeldingen "NTLDR is missing. Press a key to reboot" Rebootet, gikk inn i BIOS og satte floppy som boot device nr.1 igjen, samt cd-rom som boot device nr.2, og disablet nr. 3 i håp om at det skulle fungere da. Men, det gjorde det jo selvsagt ikke. Samme feilmelding denne gangen også. Noen som har noen tips om hva jeg må gjøre for å oppdatere BIOS? Et annet rart problem er at når jeg skifter harddisk prioritering så kommer samme feilmelding. NÅ står en lagrings harddisk som 1. harddisk boot, og OS harddisken som 2. harddisk boot. MEN, hvis jeg prøver å sette OS harddisken som harddisk boot nr. 1, så får jeg "NTLDR is missing" erroren. Noen som har noen tips til å fikse en eller begge delene? (Installerte Windows med alle harddiskene koblet i, selv om Windows bare er installert på 1 harddisk.) Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Du kan jo bruke "flashmenu" for å flashe biosen. Enklere det Flashmenu + info Endret 24. februar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Flott, håpet abit hadde noe slik, jeg fant det bare ikke Noen tips til det andre problemet i samme slengen? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Bruker du IDE disker? Kan du ha satt IDE kabelen feil slik at bootdisken din er slave og lagringsdisken master? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Bruker IDE harddisker ja. Har sjekket master/slave på harddiskene, og OS disken står som master, og lagringsharddisk står på slave. Pr. dags dato så er OS disken på en IDE kontroll på hovedkortet (kun OS disken på IDE kabel), og resten på et IDE kontroller kort. Syns det er meget rart. Siden det er kun OS disken som er koblet til hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå