Gå til innhold

Abit AT7 K33

CaSh

Anbefalte innlegg

Abit AT7 KT333 3PCI 1AGP 4DDR-DIMM UDMA133 RAID133 LAN Firewire USB2 6CH-Audio (Ej PS/2) SocketA ATX

SØREN AT DET KUN HAR 3PCI!!!!!!!

Noen som vet hvorfor i ... det kun har laget dette kortet med tre pci? Er dette Abit's beste hovedkort, og kanskje markedets? (kanskje litt vanskelig å si)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et abit at7 max. Er kjempefornøyd med det, dønn stabilt og utrolig god kapasitet med tanke på RAID og IDE. At det bare er 3 pci spor kommer vel av

at lyd og nettverkskort er integrert på hovedkortet.

Det er heller ikke ps2 utganger på kortet, dette skulle visst bidra til økt stabilitet, noen som blant annet microsofr har foreslått i lang tid.

Det er imidlertid noen ting som jeg ikke er helt førnøyd med. AC 97 chip saken som gir lyd er alt for dårlig, ihvertfall til mitt bruk, det er utrolig forskjell fra et audigy kort. Onboard LAN virker ikke hvis den går gjennom en 10 m/bit connection. Så hvis du har et hjemmenettverk med feks en hub på 10 m/bit, sånn som jeg har, så vil ikke onboard LAN funke. Det står at onboard LAN er 10/100 m/bit, men allikevel så går det ikke. Har ikke funnet no info fra abit om dette, men har sent mail. Kommer sikkert en bios oppgradering snart.

Jeg kjører idag RAID 0 på to 120 gig wd og to ibm 60 gig gxp. Funker som bare det, ikke hatt noe probemer.

I bios er det utallige muligheter for innstillinger på RAM og AGP. Har ikke hatt kortet så lenge så jeg har fortsatt ikke gjort meg helt kjent med alle funksjonene i bios, men jeg har kjørt fsb opp til 145 med multiplier på 12.5 på en xp 2000 og det ga 1812 mhz. Ikke verst for en n00b som meg :smile:

Vet ikke om det er mer du vil vite om kortet, men jeg kan ihvertfall anbefale det på det sterkeste. At det er få pci spor er kanskje litt dumt, men hvis du er en forholdsvis normal kar så skulle det ikke være nødvendig med mer siden lyd og LAN er integrert i hovedkortet. Jeg trenger ihvertfall ikke mer:)

GooDSpeeD

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GooDSpeeD på 2002-06-27 08:43 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: GooDSpeeD på 2002-06-27 08:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...