Gå til innhold

stemmen til personene er borte på dvd'n

Anbefalte innlegg

hei. når jeg spiller en dvd film får jeg rett å slett ikke stemmene fram. alt annet er der. jeg vet at det skal være noe med instillingene fordi jeg har vært borti lignende før, men nå lar det seg altså ikke gjøre. uansett hva jeg trykker på blir det ingen forandring.

jeg har en argon dvd-2005 og skal spille en brent dvd av merke eProformance. det skal ikke være noe i veien med dvd'en og spilleren takler fint alle andre filmer. noen forslag? vært fint om noen med samme dvd-spiller, feks 2003-2004 modellene av samme fra hi-fi klubben hadde vært borti noe lignende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åh! men jeg har 5.1 anlegg med centerhøytaller da... er det noe jeg må gjøre med tilkoblingen? mitt logitech er koblet med coaxial kabel, og jeg har valgt riktig utgang. kan det være en ødelagt dvd-ripp eller noe? de andre dvd'ene fungerer stort sett automatisk.

Lenke til kommentar

På min (utdaterte, fra 2003) Harman/Kardon DVD20 må jeg manuelt skifte mellom DD og DTS i menyen til spilleren. Står den på DTS og filmen er i DD (eller så var det omvendt), forsvinner stemmene, og resten av lyden er der.

Merkelig, men slik er det hos meg. Kanskje hos deg også?

Lenke til kommentar

jeg har ikke noe dts-valg i menyen. men spilleren støtter dette fult ut. det virker som om at det er dvd-ene sin feil. fordi de som har flere audio-valg inne i menyen fungerer lyden utmerket, mens de som ikke har det spiller feil. jeg har gitt opp 2 dvd'er nå. som jeg ikke får sett før dette blir fikset. den eneste som ser ut til å fungere fint er "king arthur" som er en av de orginale jeg har. altså ikke brent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...