Gå til innhold

Hvilket kabinett med 120mm vifter

Anbefalte innlegg

Noen som har noen linker til tester på kabinettene dere anbefaller. Alle sier av Thermaltake SViking viftene bråker veldig. Men ingen sier hvor mye de bråker når de skrur ned hastigheten og hvor mye luft det går gjennom da? kommer viftene ned i 10dB og hva luftstrøm gir de da?

så til lCD paneler og tilsvarende. Hvordan kobler man viftene dit? Kobles de først til panelet og så tilbake igjen til hk?

harddisken pleier jeg å henge opp, men er det noe annet pattent som gjør det mer stille er dette et +.

Me bra forslag på kabinetter her. Tester er fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg likte harddisk kabinettet med gummiknotter på sidene på Cooler Master Stacker. Men det kostet litt også er ganske langt men ikke så høyt som chieftec full tower. Likte også at vifta bak ikke kom i veien for hovedkortet.

Andre kabinett som har tilsvarende greier til HD. Må vel bli stille da?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Jeg har 10mm lydisolasjons matter i cheiftec kabinettet. Vet ikke om jeg klarer å få ned støyen mer om jeg skifter kabinett. Men nå sliter jeg med at de 2 stk ADDA 23dB som går på 5V tilsvarer 11dB lager mest støy. Litt susing.

Men ellers så hører jeg litt brumming fra Eizo T766 CRT skjermen min også.

Noen som tror jeg klarer å få bort all sus med nytt kabinett?

Lenke til kommentar
jaja. jeg har ikke annet å si enn.

her er kabinettet du leter etter :thumbup:

Må si meg enig med mannen her.

Det er forøvrig noe jeg må advare deg om..

Har selv et Lian Li med 80MM vifter.

Jeg la inn støydempingsmatter og summa summarum tror jeg lydnivået steg!

Den enkle grunnen var at aluminiumen i kabinettet ledet mye varme rett ut gjennom veggene.. man kunne kjenne at de var lunkne. Da jeg la inn støydempingsmatter MÅTTE jeg øke turtallet på viftene slik at de faktisk hørte BEDRE.

Vil anbefale å unngå matter lengst mulig.. heller store vifter og lav hastighet samt om mulig en egen slik HD-dempeboks inni.

Du får cpu-ribber som trenger svært laf hastighet på viftene nå om dagen slik at de høres lite.

Min er i tilleg temperaturstyrt slik at den ikke høres om jeg bare "surfer" og bare litt om jeg kjører hardt.

Lenke til kommentar

Alle sprinkler/gitter osv. lager sus av varierende grad.. har selv klippet/fjernet alle. Har tom fjernet støvfilter foran.. hjalp en del. Jeg mekker så mye i maskina likevel at støv ikke er noe problem.

Endret av immo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...