HrSteen Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 En liten fjernkontroll er en fornuftig investering, betalte 270kr for en slik til mitt 300D. Hvor lang rekkevidde er det på en sånn fjernkontroll? Den jeg har er med tråd, og dermed ca 1 meter. Vet ikke hvor lang rekkevidde de trådløse har. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Var det ikke slik at man med noen D70 får stor støy i bildet pga. oppvarming av CCD når man har veldig lange lukkertider? Det vil si relativt store fargede felter i bildet. Ja, det avhenger litt av temperaturen når man tar bildet. Hvis man benytter seg av "dark field removal" så er det vanligvis ikke noe problem. Kan denne oppvarmingen skade noe i kameraet? Eller kan jeg helt trygt (eksempelvis) ha 10 minutter lukkertid og få forstyrrelsene i bildet, uten at kameraet blir dårligere av det? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er ikke skadelig på noen måte, alle bildebrikker gir dårligere bilder ved høyere temperatur. Ved lange eksponeringstider så blir de små forskjellene forsterket kraftig fordi energien som brikken mottar som varmestråling blir stor i forhold til energien som brikken mottar i form av lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå