Skeleton Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei sann, Jeg trenger et lydkort med RCA/COAX UT/IN for å koble mot Receiver...har kikket på de fleste webshopene, men det er kun få kort som har det og de er vel litt for dyre. Hadde før et hovedkort med et tilbehør der det var lydkort med RCA. Går det da an å bruke en adapter kanskje?. Hvis ja, hvilken da?..og hvilken lyd kort vil dere anbefale(max 400-500 kr)? Må nøye meg med Stero lyd nå:S... takk for hjelpen. Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Har et Audigy2 ZS kort. Bruker mini-jack til rca adapter (mono) for å koble dette sammen med en Dolby/dts decoder (bruker spdif ut). Fungerer helt fint. Har tidligere brukt samme type adapter i stereo variant for å koble SBLive kort til aux inngang på forsterker (2xrca). Edit: Audigy 2 ZS bulk koster 495, eneste minus er at det ikke kan encode Dolby Digital. Så det er ikke mulig å bruke spdif ut til suround i spill. Den kan sende 5.1 singaler ut digitalt, men da fordelt på flere PCM strømmer, noe som stort sett bare støttes av Creative's egne digitale høytalersett. Endret 23. februar 2005 av mar Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har også vært på jakt etter et (eksternt helst) lydkort som kan bruke rca kontakter. Liker ikke de mini-jack greiene, synes ofte de er sårbare for dårlig kontakt og annet tull. Eneste jeg har funnet er dette (på komplett.no): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123135&view=detailed (TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 Firewire Lydkort Firewire, Retail, kr 1695,-) Det har rca kontakter, men er ganske dyrt og jeg vet ikke hvor bra disse terratec greiene er? Noen som har erfaring med denne? Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå