Gå til innhold

Noen synspunkter på denne artikkelen?


Anbefalte innlegg

Quote:



Om noen her tror at de vil få bruk for alle sine kunnskaper om polygoner og gudveithva som et GF kort kan kjøre i 1000Mhz med hjemme mekka konkelimonke vann kjøler når de går ut av skolen og skal begynne i jobb så venter en stor skuffelse.


 

:grin: Som om jeg skulle sagt det selv. Selv driver jeg med dette, men tviler sterkt på om dette noen gang kommer til nytte i mitt fremtidige arbeidsliv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare bullshit!

 

Jeg måtte hjelpe dataansvarlig lærer på skola med å innstallere drivere som var på CD jeg. Han skjønte ikke noe av det, for når han satte i CD-en skjedde ikke.no. Så man var nødt til å gjøre noe så vanskelig som å trykke min datamaskin, d: setup.exe :razz:

 

Så den artikkelen er bare tull og fornærmelse mot oss elever!

Lenke til kommentar

En eller annen inte-lligent elev hvis navn ikke bør gjentaes skrev:

Quote: "De fleste lærere har ikke peiling på hva de skal gjøre når maskina klikker eller det oppstår ett problem." Og det er selvfølgelig basert på lang erfaring og grundige undersøkelser blant lærere over hele landet, ikke bare synsing ut fra ens egen manglende evne til å tenke lenger en nesetippen rekker.

 

Quote: "Klart lærere skal kunne Excel og Word! De har garantert gått på kurs der man lærer et par ting... om word og excel... Ingenting annet." Og dette vet du selvfølgelig fordi du har undersøkt hva de faktisk har lært og hva de kan. Du har kanskje til og med gått på et kurs siden du vet så godt hva du prater om.

 

Quote: "Jeg mener at elevene kan mer om data enn lærerene! punktum finale." Dagens høydare! Og jeg mener at alle elever har møkkete underbukser og peller seg i nesa. For det er jeg helt sikker på for jeg har sett en elev som pelte seg i nesa og han hadde helt sikkert møkkete underbukse!!! Herregud... Jeg har jobbet som lærer i ti år men har tilgode å møte elever som er så dumme som denne. Og vi bør alle være ganske glade for at det ikke er så mange av dem. Husk: Om drøyt 30 år når vi andre er på gamlehjem er det de som skal sørge for at vi har penger og mat og et sted å sove. Lykke til! Kan den siste som forlater landet være så snill å slukke lyset...?

Lenke til kommentar

Ok, det er tydeligvis flere smarte elever her:

 

fondus skrev:

"Det er bare bullshit! Jeg måtte hjelpe dataansvarlig lærer på skola med å innstallere drivere som var på CD jeg. Han skjønte ikke noe av det, for når han satte i CD-en skjedde ikke.no. Så man var nødt til å gjøre noe så vanskelig som å trykke min datamaskin, d: setup.exe :razz:. Så den artikkelen er bare tull og fornærmelse mot oss elever!"

Det som er en fornærmelse er at slike elever som denne faktisk skal slippes løs på samfunnet. Jeg har jobbet som lærer i ti år og et par år som dataansvarlig. Jeg kan trygt si en ting: 95 % av problemene vi hadde med maskinene hadde vært unngått om vi ikke hadde elever som ovennevnte. Elever som tror de har voldsomt peiling og som skal installere og stille inn i hytt og pine og hente drivere og crackz og dritt og møkk. Det som skremmer mest er jo at han faktisk tror på det han selv skriver... Brrrr...

Lenke til kommentar

De avisartikklene var jo ren og skjær bs. Ingen verdens ting ble opplyst om selve undersøkelsen. Skulle gjerne likt å vite hvem det er som er blitt testa, hvilken aldersgruppe, etc, etc.

 

Og så må jeg bare flire litt. Her var det mange sårede egoer gitt. Mange folk som skriver at undersøkelsen bare er tull for "jeg har en lærer som er dum, og jeg er mye flinkere". Ble kanskje et lite slag i trynet for dere?

 

Hihi. Dette var underholdene ja

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-25 19:41, Osram skrev:

En eller annen inte-lligent elev hvis navn ikke bør gjentaes skrev:

Quote: "De fleste lærere har ikke peiling på hva de skal gjøre når maskina klikker eller det oppstår ett problem." Og det er selvfølgelig basert på lang erfaring og grundige undersøkelser blant lærere over hele landet, ikke bare synsing ut fra ens egen manglende evne til å tenke lenger en nesetippen rekker.


Quote: "Klart lærere skal kunne Excel og Word! De har garantert gått på kurs der man lærer et par ting... om word og excel... Ingenting annet." Og dette vet du selvfølgelig fordi du har undersøkt hva de faktisk har lært og hva de kan. Du har kanskje til og med gått på et kurs siden du vet så godt hva du prater om.


Quote: "Jeg mener at elevene kan mer om data enn lærerene! punktum finale." Dagens høydare! Og jeg mener at alle elever har møkkete underbukser og peller seg i nesa. For det er jeg helt sikker på for jeg har sett en elev som pelte seg i nesa og han hadde helt sikkert møkkete underbukse!!! Herregud... Jeg har jobbet som lærer i ti år men har tilgode å møte elever som er så dumme som denne. Og vi bør alle være ganske glade for at det ikke er så mange av dem. Husk: Om drøyt 30 år når vi andre er på gamlehjem er det de som skal sørge for at vi har penger og mat og et sted å sove. Lykke til! Kan den siste som forlater landet være så snill å slukke lyset...?



 

Haha! så frekke vi skulle vere i dag da!

Det jeg har sagt er erfaring fra min skole der jeg bor. Jeg går nå på allmenn og det er ikke mye bedre der heller. Klart alle lærere er ikke like, men jeg vil tro at størsteparten går under den "kategorien" jeg har "fortalt" om. Trodde at dere lærere var litt mer diplomatiske og heller kom med skikkelige argument(eller forsøk på). Men her kommer du og kaller meg dum! jaja... sier bare en ting jeg: Lærere nå til dags! Ikke bra :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-25 20:14, nekroz skrev:

Haha! så frekke vi skulle vere i dag da!

Det jeg har sagt er erfaring fra min skole der jeg bor. Jeg går nå på allmenn og det er ikke mye bedre der heller. Klart alle lærere er ikke like, men jeg vil tro at størsteparten går under den "kategorien" jeg har "fortalt" om. Trodde at dere lærere var litt mer diplomatiske og heller kom med skikkelige argument(eller forsøk på). Men her kommer du og kaller meg dum! jaja... sier bare en ting jeg: Lærere nå til dags! Ikke bra :razz:


 

Vel: Du klarer nok en gang å avsløre intelligensnivået: "Jeg vil tro at..." Du kan få lov å tro så mye du vil men det gjør det ikke mer sant. Vår velkjente Gry-Jannicke Jarlum tror faktisk at hun har blitt bortført av romvesener og har til og med skrevet bok om det. Det er ikke det samme som at det dermed er sant. Det finnes fortsatt folk som tror at jorden ble skapt på 6 dager og at Adam og Eva var de første menneskene på jorden. Det er ikke nødvendigvis sant for det. Og hvis du leste og faktisk forstod alt jeg skrev så var det en del skikkelige argumenter der også. Diplomatiske? Det sparer vi til dem det er håp for. Er håpet ute hjelper det lite med diplomati.

Lenke til kommentar

Etter som en del her hakker veldig på lærerene om hvor lite teknisk kompetente de er så skal dere få et par på elever.

 

Jobber som tekniker på skole og har kommet over dette problemet en rekke ganger : Utskrift virker ikke!

Til opplysning så skrives det ut via nettverket. Når jeg spør om personen har logget seg på nettverket (hvilket er det absolutt FØRSTE jeg gjør) har jeg fått en del glimrende svar som f.eks. : "hæ?" , "Jeg trykka på avbryt på den boksen som kom, det er riktig det?" , "Ja, Internet virker det!" (min personlige favoritt).

Om jeg sjekker utskriftskøen på maskinen så ligger jobben sef. en 7-8 ganger der, for det er jo allmenn viten at utskrifts jobber har en tendens til å forsvinne i sorte hull som finnes i nettverkskabelen. Så om ikke printeren sender utskriften så den står i panna di øyeblikkelig, så trykk igjen. MANGE GANGER.

 

Så har vi jo også de som er litt mer teknisk kompetente og drar ut strøm kabelen når pc'n har hengt seg. "For bryteren virker ikke".

 

Nei, ikke kom og klag på lærerene for det er fler av de enn elevene som kan noe.

 

Og vil du ha lærere som kan noe om HW så må du lete på service elektroniker linja. De kan.

 

[ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-06-25 21:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 15:10, kim skrev:

"Lærerne kan mest om data" -Det tar _litt_ tid å finne ut hvem som kan mest om data..


Vedder på at det er et Office program (exel powerpoint osv.) som dem er blitt testet i... Der bør jo lærerene være bedre!


 

ikke hvis du går almenn :p 5 timer økonomi/it i uka gjør susen. lærer tom basic VB funksjoner.. det var det riktignok jeg og en annen som stod for (vi var "vikarer" på it-delen ;)

Lenke til kommentar

Tviler vel litt på, som det er sagt her tidligere, at det vi trenger mest av i fremtiden er overklokkere og folk som kan installere et skjermkort... Kunnskap om bruk av applikasjoner som tekstbehandling, regneark og databaser vil nok i overskuelig fremtid være et langt fornuftigere satsningsområde for i allefall de som har ambisjoner om å tjene på sin utdannelse... Logistikk er et annet tema å satse på ved siden av... Jeg har jobbet med både logistikk og ITK i nærmere 25 år, og folk som bare har kunnskap om data blir det faktisk mindre og mindre bruk for...

 

Når det gjelder å se ting i en større sammenheng er jeg overbevist om at lærere kommer bedre ut, ikke minst fordi de faktisk er i stand til å se at det finnes en sammenheng... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


njas, ikke alle kanskje. men det er en god del av oss som vet hva man gjør når en maskin klikker.


 

Får panikk, hyler, og løper? :razz:

 

 

 

På skolen min, hender det ofte at jeg prater med den data-ansvarlige. (VGS.) Han er grei, han. Jeg har ved en par anledninger gitt uttrykk for misnøye ved hans måte å gjøre ting på, når det gjelder systemene jeg må bruke. Og nevnt andre måter å gjøre det på. Og jeg har blitt hørt. Ting har blitt tatt opp til vurdering.

 

Jeg er elev. Jeg har lært ting av mine lærere. Jeg ser hvem som ikke kan så mye. Jeg ser hvem som kan endel. Jeg vet at jeg ikke skal installere overvettes mye piss på maskinene jeg har tilgang til.

 

 

Jeg kan muligens mer om hardware og generelle data-ting enn en god del av lærerne jeg har hatt. De kan derimot det de trenger. Og det kan de gjerne meget godt. Word, Excel, FrontPage, Adobe PhotoShop, Adobe PageMaker, Adobe Illustrator. (Jeg går GK Medier & Kommunikasjon.) Jeg vil si jeg har lært.

 

 

Ikke diss lærere. De kan det de trenger. Og elever bruker å tro at de kan MYE mer enn de EGENTLIG kan. (Ja, jeg har hørt slike "smarte" elever selv, og følt smerte inni meg pga. deres prating og "kunnskap".)

Lenke til kommentar

the_ruthless skrev (2002-06-25 22:31):

Jeg vet at jeg ikke skal installere overvettes mye piss på maskinene jeg har tilgang til.

 

Hmmm... Piss vil neppe være smart nei... Kan føre til kortslutning og greier... Krever ikke allverdens intelligens å klare det heller, eller ev. å unngå det for den saks skyld... :smile:

 

Forstår hva du mener, men på den annen side beviser du med dette at det tross alt er en tydelig forskjell på lærere og elever...

 

Kan jo også være at undersøkelsen det her er snakk om ikke tok godt nok hensyn til tisse og bæsjesvar... Vil anta at dere elever i så fall kan ha tapt mange poeng på det...

 

[ endret av trn100 den 2002-06-25 23:48 ]

Lenke til kommentar

jeg reagerte på den artikkelen der jeg også.

 

Har til gode å se en lærer som kan med data.

 

De lærerne jeg har sett har kun peiling på hvordan en pc slås på, og hvordan word og Iexplorer fungerer.

 

Data administratoren på den ungdomskolen jeg gikk på før hadde usannsynlig lite greie på PC tror jeg. hun var kvinne og har lært seg data gjennom KURS - og viste stadig tegn på at hun ikke hadde greie....

 

En gang hadde hun kjøpt 10 nye USB optiske muser, og bare puttet de inn i pc'ene. Musen hakket noe helt vilt og var vanskelig å styre, og mange elever klaget og ville heller ha den gamle musen - Da ble hun kjempe sint og begynnte å mase om at nå hadde skolen investert masse penger i nye muser, og så er det takken de får osv... isteden for å installere/sette opp musen... LOL

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-06-25 23:57):

En gang hadde hun kjøpt 10 nye USB optiske muser, og bare puttet de inn i pc'ene. Musen hakket noe helt vilt og var vanskelig å styre, og mange elever klaget og ville heller ha den gamle musen - Da ble hun kjempe sint og begynnte å mase om at nå hadde skolen investert masse penger i nye muser, og så er det takken de får osv... isteden for å installere/sette opp musen... LOL


Hmmm... Synes jeg ser dere... Høres kanskje ille ut, men et helt klasserom som faktisk har datamaskiner og hvor alle sitter å sutrer for at de ikke får det til...

 

Håper noen av dere klaget hjemme og fikk henne fjernet...

Lenke til kommentar

Quote:


-=HellBound=- skrev (2002-06-26 00:19):

Hehe....

Den skolen eg gikk på hadde ikke penger til å kjøpe nye ting til PC`ene


Husker en skole vi ga bort en PC til engang... De hadde ikke engang PC'er... Elevene hadde fått beskjed om å tegne et tastatur på et ark, og læreren sto på tavlen og forklarte hva som ville ha skjedd om alle tastet f.eks. DIR og enter... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...