tdipower Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei. Skal bytte ut min P800, så mitt førstevalg er P910i. Kravet mitt er: Funksjoner: -Kalender: Ja i stor grad denne jeg bruker daglig -MMS: Ja -GPRS: Ja -EDGE: Gjerne -WAP: Ja -Kalkulator: greit å ha -JAVA:Ja -Email klient: Jupp -Spill: ikke nødvendig Form: Ingen krav, men så liten som mulig. Nokia 9500 er FOR stor. Skjerm: Farge -Over 65000 farger -Størrelse på skjerm. Størst mulig -Touchscreen: Ikke nødvendig om bruken av knapper er logisk Pris: Jeg har prisen av en P910i +/- 1000,- Med abonnementsbinding: nei Diverse: -Merke: ..... -Kamera: Ikke nødvendig -Videokamera: Ikke nødvendig -Symbian: eller windows -Triband: helst -Infrarød port: Ikke nødvendig -Bluetooth: Ja -Minne: nok. -Minnekort?: Ja -Polyfoniske ringetoner: nja... -MP3: kjekt -Radio: kjekt -3g(UMTS): gjerne -Wlan:). gjerne -Mulighet for GPS: Ja, men ikke en som koster penger i bruk. -Batterilevetid: best mulig og helst en hel dag med litt bruk. -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Telefonen må ha støtte for msn via gprs. Telefonen brukes som en avtalebok og til å notere overtid, kjøring etc. Derfor er excel e.l. kjekt. Kjører også mye bil og ønsker derfor å ha mulighet til å bruke GPS på telefonen. Med en ekstern BT GPS er godt nok. denne ser interesang ut Route 66 , mens Wayfinder ser uaktuell ut da den ser ut til å koste i bruk. eller tar jeg feil? Finnes det andre GPS programmer til SE? tomtom finnes jo til windows mobilene. De alternativene jeg har sett for meg er: P910i: Har alt utenom GPS som kan ettermonteres? Mangler dog Edge/UMTS Qtek S100: som P910i men mangler tastatur som er veldig - da jeg taster en del smser. Mangler vel ordbok og norsk språk? Qtek 9090: men fikk i dag høre at "alt" forsvinner om den går tom for strøm.... stemmer det? Har iallefall ikke norsk ordliste, dog et ok tastatur Qtek 8020: liten skjerm og litt snau på officebiten, eller? denne har norsk ordbok? Siste alternativ jeg har tenkt på er nye nokia 6680 3G telefon og en enkel Ipaq eller Palm. Ev. nokia 9300?? Noen andre alternativer eller forslag? HJELP! sitter bare sånn hmm.gif foran maskina. blir mer og mer ohmy.gif etter som jeg leser tester....... Grunnen til at jeg ønsker å bytte til en P910i er at P800 begynner å bli noe ustabil, henger og knaker en god del. I tillegg er tiden knyttet til en levrandør over... såh. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Nokia 9300 skal jo være relativt treg. Jeg tror jeg ville valgt P910i Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Tror nok jeg og ville valgt p910i for øyeblikket. men jeg gleder meg til nokia 6680 kommer den tror jeg blir bra. der har man jo også mulighet for trådløst bt tastatur. og alt annet som symbian byr på. Lenke til kommentar
lthorsen Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Tenker litt i samme bane som deg her... bare at jeg vil bytte ut min P910i... ikke fornøyd.. (dyr sak med lite "nytt". mao. lite for pengene. hadde forventet mye mer...) Er Qrek S100 et alternativ folkens?? Lenke til kommentar
Ezzie Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg er jo forutinntatt, i og med at jeg har en Q-Tek S100, men jeg er veldig fornøyd. At man ikke har tastatur er ikke så farlig, bare hvis man er opptatt av en-hånds SMSing. Norsk virtuell tastatur kan lastes ned, men sortering i f.eks Contacts etc skjer uten omsyn til norske tegn, dvs Ø'ene kommer blandt O'ene etc. Tilleggsutstyr til den er det også en masse av, i og med at den kan dele det meste med andre PocketPC'er. Forbausende stabil til Windows å være også Den heter også i-mate JAM og O2 XDA II Mini i andre markeder, noe som er nyttig å vite når man handler tilleggsutstyr over nettet. P.S. En annen på jobben har gått fra SE P800 til Q-Tek S100 og er veldig fornøyd, natt og dag påstår han. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Q-tek? Eller 6600, om den ikke blir for stor Det finnes en del smarttelefoner til den prisen, men de fleste av dem har kamera.. Kommer faktisk for øyeblikket ikke på noen som ikke har kamera.. 7710 er vel for stor Men den hadde vært en digg GPS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå