Gå til innhold

Liten vri på zalman ZM80C-HP

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne dele en liten vri jeg gjorde med min ZM80C-HP nå nettopp. Istedenfor den viften man kan få med, tenkte jeg at en rolig 120mm vil jo gi bedre kjøling ;) Og det tror jeg at denne vrien også gjør. Det jeg gjorde var rett og slett og brukte de skruene som fulgte med til ekstraviften til å feste avstandsstykkene til den nederste ribben. Festet med en mutter (M3). Jeg plasserte dem i samme avstand som skruehullene til 120mm-viften. Tommelskruene fjernet jeg, og brukte vanlige M3-muttere til å feste avstandsstykkene oppe. Dette for at de ikke skulle komme i konflikt med viftebladene. Til slutt tok jeg en stk. limpistol og hadde på en del lim på de lange skruene som stakk ut og trykte viften på. Etterpå etterfylte jeg med smeltelim i hullene til viften. Men hvorfor i det hele tatt satte jeg viften opp/ned? Se på bildet under. Jeg har nemlig passiv kjøling på nordsiden, og i og med at jeg ikke har viftekjøling på prosessoren lenger, mister jeg også noe av luftstrømmen rundt nordsiden. Men nå: én vifte kjøler to ting lydløst. Det beste av alt er at det er ganske billig. 79 kroner for en MIST 120mm-vifte. Denne er lydløs på 7V.

post-69-1109193670_thumb.jpg

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...