verwooks Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Har tenkt å kjøpe meg dette kortet. Bare for å være sikker på et bra kjøp, er dette kortet noe bra ? Noen som har det ? PC en min skal brukes til spilling, og skal ha et GeForce 4 TI 4400 Golden Sample kort fra Gainward og en 533 fsb Northwood på 2,26. samt 512 Crucial ram. Synspunkter ? Andre hk er jeg burde satse på ? (har egentlig ikke tenkt å overklokke på voldsomt, men greit å ha litt potensiale) Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg har dette hovedkortet selv å kan bekrefte at det er (i mine øyne ihvertfall) det RÅESTE P4 DDR kortet som kan kjøpes for pr kroner i dag. Har selv hatt bla Abit SD7-533, Asus P4S533 og har i dag Abit BD7II og Epox 4G4A+. 1.6A'en min ville ikke over 2,4 på noen av SIS kortene. De møtte veggen på 150FSB begge to uansett hvor mye volt jeg kjørte på dem. BD7II kortet var langt bedre. Her maxet den ut på 2496 (156 FSB) men problemet til BD7II er at det ikke er støtte for høye spenninger, og kansje det viktigste for meg, det finnes ingen 4:5 divider for minnet. Epox kortet er en drøm i forhold til alle de andre. Her har du masse volt å leke med. Nevner bla CPU: 1,85V, MEM: 3,2V, AGP: 1,9V. I tilleg til alt dette har den også 4:5 divider på minnet. Kjører nå min 1,6A fjellstøtt på 2,56 (160 FSB) med minnet svirrende på 200. Dette er tom med ganke greie timinger på minnet. Får ca 3000 i memscore i sandra. Har vært oppe i 2656 med dette kortet, men det var ikke stabilt. Det er nok CPU'en som maxet ut på meg. Har forresten en 2,26 på vei, å den skal få kjørt seg helt opp til 3GHz merket :wink: Gå for dette kortet! Du kommer ikke til å angre et sekund! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Ja, nå ble jeg i tvil om jeg skal velge dette framfor Abit BG7 kortet som er noe billigere. Bestiller jeg ABIT kortet så billigere i forhold til frakt osv. Men ABIT BG7 kortet skulle jo være ypperlig det også da .. softmenu III er jo flotters. Har egentlig ikke tenkt å overklokke noe spess, iallefall ikke hvis alle spill går glatt, noe det burde gjøre sammen med en 2,26 og et deluxe ti4400 kort fra asus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå