Gå til innhold

Lage et fly

Anbefalte innlegg

Det virker som de fleste her tror jeg har planer om å lage et superproft superfly, på linje med Boeing 737 eller noe i den duren.

Planen var jo kun å lage en slags konstruksjon som kunne lette fra bakken,

uten nødvendigvis noen form for manøvrerings-innretninger.

Ikke hadde vi seriøse planer om at vi kom til å lykkes heller, men det er jo alltid moro å ha et litt sprøtt prosjekt å jobbe på.

Siden det frem til nå nylig har vært snø/regn/kaldt osv. har vi ikke fått gjort noenting,

men når sommeren kommer får vi se om vi kanskje prøver på noe. :w00t:

Ok som prosjekt og læring er det nok veldig fint. Og ta et skritt av gangen.. Når du sier det på den måten blir det annerledes :) Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde faktisk en lignende plan ifjor, men det ble (heldigvis) ikke noe av. Da var planen å gå for en hangglider-konstruksjon, med kroppen som styring. Det skulle dog være seilfly, noe som er litt lettere å lage, siden du slipper styret med motorer og alt dritet som følger med...

Forresten, ta en titt på det siste prosjektet mitt, kanskje du får litt insperasjon?

http://psykolefse.jorgis.com/modules.php?n...showpage&pid=17

Lenke til kommentar

På Discovery hadde de noe slikt som oppgave en gang. Tror det var to eller tre lag, og alle fikk flyene til å lette og fly litt :) Godt mulig at de hadde proffe folk til å bygge, men med det rette utstyret og god tid + et klart hode tror jeg det bør gå an å lage et "fly" som en ivertfall kan lette litt fra bakken med. Hadde dog ikke turt å flydd noe særlig høyt med et som jeg selv hadde lagd.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...