Bogan Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det virker som de fleste her tror jeg har planer om å lage et superproft superfly, på linje med Boeing 737 eller noe i den duren.Planen var jo kun å lage en slags konstruksjon som kunne lette fra bakken, uten nødvendigvis noen form for manøvrerings-innretninger. Ikke hadde vi seriøse planer om at vi kom til å lykkes heller, men det er jo alltid moro å ha et litt sprøtt prosjekt å jobbe på. Siden det frem til nå nylig har vært snø/regn/kaldt osv. har vi ikke fått gjort noenting, men når sommeren kommer får vi se om vi kanskje prøver på noe. Ok som prosjekt og læring er det nok veldig fint. Og ta et skritt av gangen.. Når du sier det på den måten blir det annerledes Lykke til Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hadde faktisk en lignende plan ifjor, men det ble (heldigvis) ikke noe av. Da var planen å gå for en hangglider-konstruksjon, med kroppen som styring. Det skulle dog være seilfly, noe som er litt lettere å lage, siden du slipper styret med motorer og alt dritet som følger med... Forresten, ta en titt på det siste prosjektet mitt, kanskje du får litt insperasjon? http://psykolefse.jorgis.com/modules.php?n...showpage&pid=17 Lenke til kommentar
Jove Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 På Discovery hadde de noe slikt som oppgave en gang. Tror det var to eller tre lag, og alle fikk flyene til å lette og fly litt Godt mulig at de hadde proffe folk til å bygge, men med det rette utstyret og god tid + et klart hode tror jeg det bør gå an å lage et "fly" som en ivertfall kan lette litt fra bakken med. Hadde dog ikke turt å flydd noe særlig høyt med et som jeg selv hadde lagd.. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det ene teamet, tror det var britene, lagde ett fly som fløy skikkelig bra. Høyt og lenge. Men de var proffe folk med lang erfaring og skikkelig materialer/verktøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå