Gå til innhold

Lage et fly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

går du 3FY?, hvis ikke er det bare å gi opp......

sry for at jeg er så negativ, men for å kunne lage en flyvedyktig maskin trengs det avansert fysikk i hodet på de som skal bygge det. en motor og vinger som gir oppdrift funker ikke. man må balansere tyngdepunt helt nøyaktig, man bå regne ut vekt. MASSE vinkler. sveise, lodde, hamre, måle, bøye, sette sammen en motor. osv....... men det er fult mulig hvis dere får hjelp.....hvor trygt dette blir å fly er en annen sak, så lenge dere filmer at dere flyr så er jeg fornøyd.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Trenger man virkelig 3FY? Tyngdepunkt og slik kan man finne ut uten 3FY. Og ja, jeg har selv 3FY. Det vanskeligste vil nok være å få flyet til å være sterkt og lett samtidig, for ikke å snakke om å få det stabilt og manøvrerbart. Det anbefales på det sterkeste å lage både skala- og fullstørrelsemodeller før et menneskebærende fly bygges.

Dere burde forøvrig besøke denne siden fra nasa, den gir mye nyttig informasjon om de aerodynamiske aspektene ved blant annet en vinge.

Lenke til kommentar
Jeg har langt i fra 3FY, men jeg tror jeg kan det som trengs i teorien for å lage et fly.

Nei dette kan jeg med stor sikkerhet si du ikke har. Og Man trenger langt mer enn 3 fy skal man bygge et fly! Få være måte på å ta lett på ting

Lenke til kommentar

Hva i all verden skulle det siste innlegget her bety? Hvordan kan du trekke sluttningen at jeg ikke har 3FY basert på mitt forrige innlegg?

For å lage ett helt enkelt fly som letter trenger man aldeles ikke være romforsker hos NASA eller lignende. Det eneste man trenger er litt materialer, litt forkunskaper og masse ståpåvilje.

Hvis du tenker på å lage fly i størrelse 737 eller Piper Cub for dens slags skyld, er det en annen sak, men det å bare komme seg i luften skal det ikke så utrolig mye til.

Lenke til kommentar
Jeg har langt i fra 3FY, men jeg tror jeg kan det som trengs i teorien for å lage et fly.

Nei dette kan jeg med stor sikkerhet si du ikke har. Og Man trenger langt mer enn 3 fy skal man bygge et fly! Få være måte på å ta lett på ting

Noe av det dummeste eg har hørt! Å bygge ett fly er egentlig ikke så veldig vanskelig, og teorien trenger ikke være veldig komplisert.

Trådstarter: Gå for en hangglider-konstruksjon, er vesentlig lettere å lage. Du slipper å lage haleror, og styring til dette.

Og for guds skyld, sørg for at tyngdepunktet er riktig (vanligvis ca 33% fra forkanten til vingen), ellers vil det ikke fly ;)

Er flyet fortungt, flyr det igjen, er det baktungt bærer du det hjem i poser :p

En litt kraftig gressklippermotor vil sikkert holde...

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Hehe, skal du absolutt lage et fly ville jeg ikke begynt med en jetmotor for første gang ihevrtfall. Selv om jeg er flyintresert har jeg ikke så mye kunnskap på akkurat dette feltet, men vil tro at du burde begynne med en propellmotor.

Men egentlig tror jeg du aldri vil klare dette. ^^

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Det virker som de fleste her tror jeg har planer om å lage et superproft superfly, på linje med Boeing 737 eller noe i den duren.

Planen var jo kun å lage en slags konstruksjon som kunne lette fra bakken,

uten nødvendigvis noen form for manøvrerings-innretninger.

Ikke hadde vi seriøse planer om at vi kom til å lykkes heller, men det er jo alltid moro å ha et litt sprøtt prosjekt å jobbe på.

Siden det frem til nå nylig har vært snø/regn/kaldt osv. har vi ikke fått gjort noenting,

men når sommeren kommer får vi se om vi kanskje prøver på noe. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...