P-in-P Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Blir det lov å bruke fildelingsprogrammer bare fordi du bruker NetLiiter da? Den tar ikke jeg for god fisk... Nei, nei, det var ikke det jeg mente, men jeg kan ta et eksempel: Jeg har oppe DC ca 12-18 timer om gangen (altså mens jeg er oppe) dvs at en maks kan laste ned fra 720kb/0,703mb til 1080/1054mb per dag hos meg! Sett at en person prøver å laste ned en film på 700mb (716800kb) fra meg så vil det ta han/henne 11964timer eller 498 (++) dager å laste ned den filmen fra meg. Hvis DC står på hver dag (12-18) vil jeg på et år få sendt ut mellom 262800kb/256mb og 394200/384mb per år, altså 2-3 filmer ut fra meg per år! Tviler sterkt på at dette er noe serlig potensiale for meg å bli tatt Men lovlig er det selvfølgelig ikke likevel. BTW: Det er mulig jeg har regnet feil et eller to steder her... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) glad det er hastighetsminimum og gode ops på noen hubber, så slipper man buttheads / leechers som dere Endret 23. februar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 glad det er hastighetsminimum og gode ops på noen hubber, så slipper man buttheads / leechers som dere hehe Jævlig irriterende med leechers ja Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 ca. 960 GB/år kan lastes ut hvis linja står på maks ytelse året rundt fra meg. 3,75 GB/år hvis jeg lar netlimiter stå på hele tida, siden det minste den kan stå på er 1kbit/s... har jeg regnet riktig her? har 256 kbit/s upload... Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Derav er DC++ det mest risikofylte, der du stort sett må dele for å kunne laste. Nei da. Det finnes måter å unngå det på. Nei, jeg snakker ikke om fake-share. Da snakker du sikkert om DU Super Controler/NetLimiter da? Eller et slik program som automatisk disconnecter de som prøver å laste ned fra deg? Det er bare FEIGT å bruke slik Og derfor gjør jeg det selv også Netpeeker i mitt tilfelle (skamme seg) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 kan vi ikke holde oss til noe som heter..hmm..hva het det? Ja, TOPIC Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Tar å lager emne på grunnlag av VG's artikkel om piratkopistene skal tas. Har de som laster ned filmer, spill osv. noe å frykte i Norge? Hva avgjør hvem som taes? Mengde nedlastet fra leverandør? Hvilken fildelingstjeneste er mest utsatt? De som laster ned har ingenting å frykte, de som deler har mye å frykte. Når den nye åndsverkloven kommer har alle noe å frykte. Jeg tror ikke politiet vil bruke ressurser på dette, men bransjene kan og vil komme med private søksmål. Napster.no-saken var et privat søksmål, og vi vet alle utfallet. Vi vil nok se mange "shock 'n' awe" aksjoner fremover, også i Norge. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Tar å lager emne på grunnlag av VG's artikkel om piratkopistene skal tas. Har de som laster ned filmer, spill osv. noe å frykte i Norge? Hva avgjør hvem som taes? Mengde nedlastet fra leverandør? Hvilken fildelingstjeneste er mest utsatt? De som laster ned har ingenting å frykte, de som deler har mye å frykte. Når den nye åndsverkloven kommer har alle noe å frykte. Jeg tror ikke politiet vil bruke ressurser på dette, men bransjene kan og vil komme med private søksmål. Napster.no-saken var et privat søksmål, og vi vet alle utfallet. Vi vil nok se mange "shock 'n' awe" aksjoner fremover, også i Norge. Men for å laste ned, må man jo dele Lenke til kommentar
starfish Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Tar å lager emne på grunnlag av VG's artikkel om piratkopistene skal tas. Har de som laster ned filmer, spill osv. noe å frykte i Norge? Hva avgjør hvem som taes? Mengde nedlastet fra leverandør? Hvilken fildelingstjeneste er mest utsatt? De som laster ned har ingenting å frykte, de som deler har mye å frykte. Når den nye åndsverkloven kommer har alle noe å frykte. Jeg tror ikke politiet vil bruke ressurser på dette, men bransjene kan og vil komme med private søksmål. Napster.no-saken var et privat søksmål, og vi vet alle utfallet. Vi vil nok se mange "shock 'n' awe" aksjoner fremover, også i Norge. Men for å laste ned, må man jo dele Nei? @olsen : Den nye åndverksloven, ble ikke den nedstemt? Vil det bli ulovlig å laste ned copyrighted materiale? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Den har ikke vært oppe til avstemning. Men per dags dato er det vistnok flertall mot loven. Men mest pga forvirringen rundt effektive kopisperrer og overfokuset på IPod og kopibeskyttede CDer. Jeg antar det vil komme en forandring i lovteksten angående effektive kopisperrer som åpner for å kunne bryte kopisperrer på CDer eller noe i den dur og vips så har man fått flertall uten å forandre på prinsippene i lovteksten. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) kommer til og dele med limewire og exeem som aldrigt før. serligt fordi jeg har en 10 000/10 000 jeg aldri kommer til og bruker 100% av off topic: er for deling og nedlasting, om jeg laster ned en sang i mp3 format er det jo endel kvalitettap. og om jeg laster ned en sang som jeg finner ut jeg liker kommer jeg til og kjøpe cd'en. MEN om jeg finner du at pateselskapet som har gidd ut cd'en er med i RIAA vil jeg ikke kjøpe cd'en av prinsipp. dette har skjedd en gang med albumet "Rammsein - Reise reise" Endret 24. februar 2005 av MagE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå