kennedyairport Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 ja nå sitter jeg i mandrake 8.2 med 60 gigen. no more vindass . det jeg lurer på er om det er lagt inn firewall. når jeg går på linux kontrol center og security så står det normal. betyr dette at jeg har lagt inn en firewall for jeg er litt usikker på det Lenke til kommentar
bidz Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 mandrake har vel no eget tool for oppsett av firewall, men husk dette: det er sikrere og IKKE ha en firewall i det heletatt, enn og ha en dårlig konfigurert/oppsatt firewall. Lenke til kommentar
ZawZe Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Linwall er jo en kjekk ting hvis du ikke har lyst å bruke mye tid på routing/firwall oppsett :smile: http://www.linnet.no veldig grei og enkel å sette opp. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 13:33, Dj_Offset skrev: Quote: Den 2002-06-24 10:11, bidz skrev: mandrake har vel no eget tool for oppsett av firewall, men husk dette: det er sikrere og IKKE ha en firewall i det heletatt, enn og ha en dårlig konfigurert/oppsatt firewall. Hvor tar du den paastanden fra? Tror det vaerste er at man ikke vet hva man har av tjenester etc. (eller at man ikke vet at man har firewall). Bruk iptables -nL for aa se brannmur-reglene. tar den fra endel sikkerhetsguider jeg har lest, bl.a. her: http://www.gentoo.org/doc/gentoo-security.html -snip- People often think that a firewall is the ultimate security, but they are wrong. In most cases a mis configured firewall gives worse security that not having one at all. A firewall is also a piece of software and should be treated the same way as any other service, because is just as likely to have bugs (security holes). -snip- se under seksjon 6. av den guide'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå