Gå til innhold

Benchmark med kommende R520 grafikkort?

Boralis

Anbefalte innlegg

I forummet hos Driverheaven hævder en mand at have en prototype af ATi's kommende grafikkerne R520 i hænderne. Det har han bechet på sammen med en P4 Extreme Edition processor clokket til 4,3GHz+. Der er ingen garanti for at dette er rigtigt, men spændende er det da :) Med systemet bryder han 40.000 barrieren i 3dMArk 2001. Det er værd at nævne at kortet IKKE er overclocket og køles med luft.

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=9376

http://www.driverheaven.net/showthread.php...84&page=1&pp=15

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er spennede!

Jeg vet at det har/skal ha 24 pipelines, men er det noen som vet hvilken klokkefrekvens det kjører på?

Du vet? Det er ikke mye som er sikkert her. 3DMark2001 er forøvrig veldig CPU begrenset så den kraftige overklokket CPU'en skal ha den meste av kreditten for den høye scoren.

Edit: R520=x900?

Ytterst tvilsomt. X900 ville antyde at kortet er fra samme serien som X8x0 (R4xx) og at det ikke er store oppgraderingen. Av samme grunn ble ikke X800 hetene Radeon 9900.

Lenke til kommentar
Dette er spennede!

Jeg vet at det har/skal ha 24 pipelines, men er det noen som vet hvilken klokkefrekvens det kjører på?

Du vet? Det er ikke mye som er sikkert her.

24 "Pipelines"

32 Texture Units

96 Arithmetic Logic Units (ALU)

192 Shader Operations per Cycle

700MHz Core

134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)

256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory

57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)

300-350 Million Transistors

90nm Manufacturing

Shader Model 3.0

ATI HyperMemory

ATI Multi Rendering Technology (SLI)

Launch: Q2 2005

Hmm, jeg vet vel ikke nei ;) Men ryktene sier så :)

Fant ut hvilken klokkefrekvens det kjører på og :)

Lurer på om ATI klarer og holde den laseringstida...?

Lenke til kommentar

Lukter litt fysj spør du meg.

En P4 EE på 3.4Ghz scorer ca 33.5k i 3dm01 med et hardt klokket x800xt pe. Da er det kun Nature som ikke er SVÆRT CPU-begrenset. Man vil ikke få noe bedre score i car, drago eller lobby med raskere kort siden CPU holder tilbake.

Skal man klare 40k med P4 EE på 4.3-4.4Ghz så må man ha en Nature score på godt over 600FPS. Høres ikke veldig realistisk ut.

P4 EE yter slettes ikke bra i 3dm01. For å nå 33.5k med 4.4Ghz så trenger man rundt 700/650 på et x800 xt pe.

Til sammenlikning klarer en stakkars NewCastle 34k på 2.9Ghz og pysete 600/610 på skjermkortet.

Skal man klare over 600FPS i Nature så kreves det 32 pipes, 700/900 eller noe rundt der. Men, det spørs om man kommer så mye som i nærheten av 600FPS med en 4.4Ghz P4 EE.

Edit: 2stk r520 sammen (AMR) kan klare 6-700FPS i Nature lett. Kjører han 2 kort så blir saken en litt annen.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Dette er spennede!

Du vet? Det er ikke mye som er sikkert her.

24 "Pipelines"

32 Texture Units

96 Arithmetic Logic Units (ALU)

192 Shader Operations per Cycle

700MHz Core

134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)

256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory

57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)

300-350 Million Transistors

90nm Manufacturing

Shader Model 3.0

ATI HyperMemory

ATI Multi Rendering Technology (SLI)

Launch: Q2 2005

Hmm, jeg vet vel ikke nei ;) Men ryktene sier så :)

Fant ut hvilken klokkefrekvens det kjører på og :)

Lurer på om ATI klarer og holde den laseringstida...?

http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&...dpost&p=3694159

Lenke til kommentar
"Hmmm I'm more intresting to see Futuremark 03 or 05, as 3D mark 2001 is quite cpu bound." and he replied "and im also not meant to be posting information on the card(s) yet."

Flere kort sammen fra ATi er AMR?

Ser ut som det er bare et kort fra det bildet. Med "cards" mener han muligens den nye serien.. Pro, XT e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...