Gå til innhold

ITavisen.no har testet Nokia 7710.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man trykker på avløseren og lyden for å ha tatt bildet spilles av. Dermed tror man bildet er tatt og mobilen legges bort. Bildet tas imidlertid mye senere og man ender opp med et motiv som er uendelig langt fra det man mente å ta bilde av. Fullstendig uholdbart.

Er det ikke sånn på alle mobiler da!? Det er jo tilogmed sånn på digitalkameraet mitt jo, man skal jo ikke flytte kameraet så fort man hører lyden... Det vet jo alle!

Hvor lang tid er det snakk om forresten? Ett kvarter etter da eller?

Lenke til kommentar

Jeg mener som alltid at ITavisen.no og Dinside.no har veldig spesielle tester, noen ganger virker det ikke som de har prøvd mobilen engang, bare hørt hva folk syns om den (uten å nevne eksempler i fare for å blir refset av bmwm3) ;)

Men det jeg lurer litt på er om de sitter der å sammenligner 7710 med en Nokia series40... For de fleste vet at alle Symbian-mobiler er tregere enn "vanlige" mobiler. Dette er jo veldig logisk ettersom de har langt fler funksjoner osv.

(Personlig mening er at denne tregheten blir man veldig fort vant med)

Og jeg tror denne tregheten ikke er så ille som ITavisen vil ha det til. Jeg har aldri prøvd den, men etter å ha lest testen, satt jeg igjen med en følelse av at det tar et kvarter å gå inn i telefonlista...

Men bmwm3, ingen tvinger deg til å lese denne posten hvor det tydligvis KRYR av Nokia-patrioter... :w00t:

Lenke til kommentar
Man trykker på avløseren og lyden for å ha tatt bildet spilles av. Dermed tror man bildet er tatt og mobilen legges bort. Bildet tas imidlertid mye senere og man ender opp med et motiv som er uendelig langt fra det man mente å ta bilde av. Fullstendig uholdbart.

Er det ikke sånn på alle mobiler da!? Det er jo tilogmed sånn på digitalkameraet mitt jo, man skal jo ikke flytte kameraet så fort man hører lyden... Det vet jo alle!

Hvor lang tid er det snakk om forresten? Ett kvarter etter da eller?

Hehe... Enig med deg..

Tror det er rundt 20min etter at du har tatt bildet. :!:

Lenke til kommentar
ALLE Symbiantelefoner er tregere enn behagelig.

Nokia N-Gage er da lynkjapp i vendingen?

Jeg synes overhode ikke at Symbian er så tregt at det er noe problem. Det kan ha med vane å gjøre, da jeg har brukt symbian siden 3650 var ny - men som nevnt jeg har aldri vært plaget over tregheten.

Sony-Ericsson er jo ikke akkurat av det raskeste slage de heller. Saken med Symbian er jo at det egentlig kun er starting av programmer som er "tregt". Navigering og slikt er jo lynkjapt i motsetning til mange andre operativsystemer/produsenter.

joda, N-GAGE er ikke så ille.

Og 6630 er bedre enn snittet (men er fremdeles treg)

Er ikke kun oppstart av applikasjoner som er tregt på Symbian. Det hadde forsåvidt ikke gjort så utrolig mye. Men å bla rundt i menyene er rett og slett utrolig irriterende.

Om man leter etter en meny og går litt inn og ut av hovedmenyene, så må man vente noen millisekunder hver gang og det er ikke gøy.

Sony Ericsson har tidligere hatt litt problemer med SMS-hastighet og litt slikt. Men er noen modeller siden menyene var trege på dem.

Jeg klarer rett og slett ikke å håndtere Symbiantelefoner. Blir som telefoner med tastetoner eller automatisk tastelås aktivert, har bare lyst til å slenge dem i veggen når kunder ber meg hjelpe til med noe på dem.

Lenke til kommentar

jeg stikker jo hodet inn i et vepsebol selvsagt-hehe...

Må forvente å få litt bank når jeg kommer med hentydninger om at nokia ikke alltid leverer.

Greia er da, at jeg tror ikke nødvendigvis amobil er mobiltesterens bibel...

Synes kunnskapene er begrenset og testene er av ulik kvalitet, men det er helt klart den beste Norske siden!

kanskje man bør lese en 3-4 tester fra ulike seriøse sider, for å kunne danne seg et helhetlig bilde.

Jeg sier jo ikke på noe tidspunkt at jeg tror IT avisen har rett i sine påstander om treghet... men jeg sier heller ikke at det ikke er slik.

Og det er DET som er så flott med dere symbian gutta da, dere svartner om det kommer noe rusk på en slik test.

De (IT avisen) skryter jo i det minste av skjermen og mulighetene, som sikkert er utallige?

Det er jo en mobil (hva skal jeg kalle den?) som har en meget begrenset kundekrets, men det er jo kult at det finnes ulike mobiler for ulike behov - slik skal det jo være!

Gleder meg til å lese amobil sin test av denne...eh, ja nokia'n.

:thumbup:

Og Arehei, no hard feeling eh...? Ikke ta helt av er du snill..

:innocent:

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer litt på er om de sitter der å sammenligner 7710 med en Nokia series40... For de fleste vet at alle Symbian-mobiler er tregere enn "vanlige" mobiler. Dette er jo veldig logisk ettersom de har langt fler funksjoner osv.

Har de sagt noe annet da?

Tror alle er klar over HVORFOR Symbiantelefoner er trege.

men skal dette bety at det ikke skal være lov å kritisere tregheten?

Symbian er tregere enn mobiler uten Symbian generelt, og å være treg er IKKE et pluss. Sier ikke noe annet.

Lenke til kommentar
For de fleste vet at alle Symbian-mobiler er tregere enn "vanlige" mobiler. Dette er jo veldig logisk ettersom de har langt fler funksjoner osv.

6630 er mye raskere i menyene en bl.a. Siemens C60, MC60, SE T310 osv. De regnes vel som "vanlige" mobiler?

Lenke til kommentar
For de fleste vet at alle Symbian-mobiler er tregere enn "vanlige" mobiler. Dette er jo veldig logisk ettersom de har langt fler funksjoner osv.

6630 er mye raskere i menyene en bl.a. Siemens C60, MC60, SE T310 osv. De regnes vel som "vanlige" mobiler?

Syns faktisk C60 og MC60 er raskere, men uansett så er dette 3 av 500 modeller.

Vi snakker selvfølgelig på det generelle plan.

De aller aller fleste mobiler, som er til salgs nå, er raskere enn de aller aller fleste Symbiantelefoner. Fornøyd nå?

Lenke til kommentar

Jeg søkte litt rundt, og tror jeg fant svaret på hvilken prosessor som sitter i 7710.

Her er en liten liste:

9210i 52 Mhz

7650 104 Mhz

3650 104 Mhz

3660 104 Mhz

6600 104 Mhz

N-gage 104 Mhz

N-gage QD 104 Mhz

7610 123 Mhz

6670 123 Mhz

6260 123 Mhz

6620 150 Mhz

9500 150 Mhz

9300 150 Mhz

6630 220 Mhz

7710 156 Mhz

7710 bruker mange av de samme komponentene som 9500, så prosessoren til 7710 skulle være klokket rundt 150MHz.

Er ikke rart den blir treg, når den har en skjerm med så god oppløsning, blir dette mye å drive for en 156MHz.

6630 er jo helt overlegen i forhold, rart at Nokia ikke har satt bedre prosessorer i sine nye modeller, 9500 og 7710.

Lenke til kommentar
Jeg søkte litt rundt, og tror jeg fant svaret på hvilken prosessor som sitter i 7710.

Her er en liten liste:

9210i 52 Mhz

7650 104 Mhz

3650 104 Mhz

3660 104 Mhz

6600 104 Mhz

N-gage 104 Mhz

N-gage QD 104 Mhz

7610 123 Mhz

6670 123 Mhz

6260 123 Mhz

6620 150 Mhz

9500 150 Mhz

9300 150 Mhz

6630 220 Mhz

7710 156 Mhz

7710 bruker mange av de samme komponentene som 9500, så prosessoren til 7710 skulle være klokket rundt 150MHz.

Er ikke rart den blir treg, når den har en skjerm med så god oppløsning, blir dette mye å drive for en 156MHz.

6630 er jo helt overlegen i forhold, rart at Nokia ikke har satt bedre prosessorer i sine nye modeller, 9500 og 7710.

Hva søkte du på? Lurer litt på prossesoren til N3230....

Lenke til kommentar

Skal jeg ta litt fra de postene du skrev på første side her...

Hehe... hvis det hadde vært en SE P910 som hadde fått terningkast 3 hadde dere syntes det hadde vært helt greit tenker jeg...-ler-

ere fikser ikke at nokia mobiler får pepper, spesielt ikke symbian mobiler...

Alle er opptatt at deres merke får bra kritikker og scorer høyt i tester, slik er det bare-vi er patrioter.

Og nokia brukere virker veldig på...hugget hvis det er en eller annen av ca 40 ulike modeller som får litt mindre bra score av og til.

Alle merker blir disset av og til, se bare på Samsung D500 posten, der den aktuelle mobilen ble skikkelig hetset av nokia og spesielt symbian brukere.

Så det må da virkelig gå ann å si at det er kanskje slik at den og den mobilen ikke svarer helt til forventningene man har satt til den...?

Må si jeg holder sterkt med arehei her. For bmwm3: Det er flott at du har egne meninger, men når de fleste meningene er forankret i ikke eksisterende argumenter og du vrir diskusjonen vekk fra tema, så har jeg uten tvil store problemer med å ta noe av det du sier seriøst.

Og det der med "Nokia fanatikere" er bare tøv og vås, og beviser egentlig din linje.

Selv vet jeg at fks. Arehei er langt fra en nokia-fanatiker; tvert imot, men han innser nok, som de fleste, at nokia faktisk har noen brukbare og egentlig svært gode mobiltelefoner. Og disse er hovedsakelig symbian telefoner. Opp gjennom tiden så har gode taster, skjermer, kameraer osv. trekt klart opp her.

Når det gjelder treghet så har denne alltid eksistert i symbian telefoner, ikke nødvendighvis når man skriver o.l., men ved oppstart av ting og tang. Men igjen, er det egentlig så mye annet å forvente? Jeg mener egentlig nei, for dette er da nesten som å sammenligne et 'lett' og lukket opperativsystem, med et tungt og åpent opperativsystem (som fks. windows).

Og dessuten: Det finnes ikke noen vidunderprossesorer til symbian telefoner...

Og selv må jeg nok si meg enig med Mr.fugus at ItAvisen og Dinside er heller tvilsomme tester, dette gjelder ikke bare på mobiler, men over det hele. Ofte lurer jeg også på om de har prøvd telefonene, siden man ofte får et inntrykk av at de har brukt et bilde av telefonen som innspirasjon; ikke mobilen.

PS: Husker ikke jeg feil så hadde Siemens SX1 en prossesor på 124 mHz (eller der en plass)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Jeg har ingen peiling på symbian mobiler, annet enn at jeg vet det går ann å få et utall programmer til disse, som kan gjøre det aller meste, vel og bra for de som har interresse av slikt.

Vi har alle våre meninger remerser, og arehei, om jeg skulle ha sterke meninger er det flere av oss her inne...

Jeg sier det jeg mener og når dere gidder å bruke tid på å skrive innlegg som går på det jeg skriver, er jo det bare fint det - jeg ønsker ikke legge meg ut med noen.

Det jeg mente med nokia fanatikere er ikke rettet til noen bestemt person av dere, (noe jeg heller ikke har bakgrunn for å si eller mene)

Men jeg og mange med meg, føler det er et gjentagende tema som går igjen, og det er at når det er en nokia som ikke får en så bra test som de gjerne ønsker er det testerne og alt annet som er ræva...

Slik er det nødvendigvis ikke...

Quote fra deg:

Er som sagt minimale forskjeller mellom de ulike S40 telefonene til Nokia...

Stå på vidre alle sammen, og god helg!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Når det gjelder treghet så har denne alltid eksistert i symbian telefoner, ikke nødvendighvis når man skriver o.l., men ved oppstart av ting og tang. Men igjen, er det egentlig så mye annet å forvente? Jeg mener egentlig nei, for dette er da nesten som å sammenligne et 'lett' og lukket opperativsystem, med et tungt og åpent opperativsystem (som fks. windows).

Og dessuten: Det finnes ikke noen vidunderprossesorer til symbian telefoner...

Det hadde nok hjulpet om Nokia hadde lagt seg på samme linje som Samsung.

De kommer med en telefon du gjerne kan kalle D500 i kamskjellsformat i løpet av våren, med 500mHz prosessor.

En slik prosessor hadde nok hjulpet fælt på den evinnelige tregheten Nokias telefoner sitter inne med.

For du kommer rett og slett ikke unna at Nokias Symbiantelefoner er tregere enn ønskelig.

Lenke til kommentar

Nokia 3230

Series: Series 60 2.1

Symbian: OS 7.0s

Memory: 6 Mb

Processor: 32-bit RISC CPU based on ARM-9 series,

Battery: Lithium Ion, 760 mAh

Kilde: Fra en eller annen japansk side

Jeg søkte på: Dette

Edit:

PS: Husker ikke jeg feil så hadde Siemens SX1 en prossesor på 124 mHz (eller der en plass)
120 Mhz :) Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Nokia 3230

Series: Series 60 2.1

Symbian: OS 7.0s

Memory: 6 Mb

Processor: 32-bit RISC CPU based on ARM-9 series,

Battery: Lithium Ion, 760 mAh

Kilde: Fra en eller annen japansk side

Jeg søkte på: Dette

Edit:

120 Mhz :)

Tilsvarer det 123 Mhz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...