Illus Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei! Lurte på om noen kan anbefale noen som diagnotiserer/reparerer bærbare datamaskiner i oslo uavhengig av merke ? Skjermen er helt svart, men det ser/høres ut som om windows laster helt ok. Litt vanskelig å feilsøke med svart skjerm Jeg har prøvd å koble til ekstern skjerm (Fn + F5) men det fungerer ikke. Manualen ymter ett eller annet om at det må settes opp første gang man gjør det ? Jeg mistenker enten gåent skjermkort (integrert) eller LCD'en som har tatt kvelden. Takker for svar! Lenke til kommentar
Recon Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er ingen livstegn i det ved å bevege laptopen, eller "gynge" litt med skjermhengslene? Det hender jo at flexkabelen fra skjerm og ned til mobo/skjermkort løsner, slik at den får dårlig kontakt. Jeg har ihvertfall vært borti det med endel Dellmaskiner. Du kan jo håpe, et slikt problem er jo billigere enn å bytte hardware. Delvis on topic svar ihvertfall, selv om jeg ikke har peiling på hovedspørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hei! Alle svar mottas med takk! Har prøvd å riste litt på den ja.. tilogmed skrudd litt under den. Men det er bare batteri og minne/ekspansjonskort lokk som enkelt lar seg skru opp. Jeg gidder ikke prøve noen store operasjoner :-) Maskinen er kjøpt i usa og er ca. 3 år gammel. Det mest aktuelle er nok å kjøpe ny og få ut dataene fra disken (smal sak vil jeg tro). Men vil prøve å la noen se på den først. Er det bare løs kabel så holder den ett år til :-) Lenke til kommentar
gather Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) hvis du ikke har garanti så det bli veldig dyrt og skifte skjerm/skjermkort for du pinget den så vet du jo at selve maskinen er i orden det er noe du kan prøve Endret 23. februar 2005 av gather Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Du kan prøve å ringe InfoCare på 810 303 03 å høre med dem. Ellers kan du jo sjekke om produsenten av PCen din har support i Norge. Er det norsk support, har de mest sannsynlig en servicepartner også. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg vil bare få en diagnose på den.. blir ikke aktuelt å bytte noe.. Vil som sagt ikke skrape den dersom det er en løs ledning. Ingen norsk support på maskinen så vidt jeg vet, men skal grave litt mer.. sende en mail til produsent Skal ta en telefon til InfoCare Lenke til kommentar
Recon Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Unisys gjør vel også sånt. Infocare og Unisys er jo de firmaene Dell bruker til reparasjon i norge. For å sjekke flexkabel hadde du vel gått inn fra toppen, altså ta av kybd, men det kan jo være forskjellig fra merke til merke. Det er stort sett Dell jeg kan å skru på av bærbare. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ingen norsk support på maskinen så vidt jeg vet, men skal grave litt mer.. sende en mail til produsent Siden jeg er et ekstremt nysgjerrig menneske, kan jeg spørre hvilket merke det er? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 http://www.hyperdatadirect.com/start.htm Modell 8600 tror jeg Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Sannsynligvis defekt grafikkbrikke... Har vært borti det samme. I såfall må du ha nytt hovedkort:( Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dell 8600 med integrert skjermkort? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Nei.. ikke Dell.. denne: http://www.hyperdatadirect.com/PartsOrder/...t/model8600.asp Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Nei.. ikke Dell.. denne: http://www.hyperdatadirect.com/PartsOrder/...t/model8600.asp ah, leste ikke på linken din. Edit: Den funket første gang, men jeg gikk ikke inn på linken. Reknet med det var en Dell. Endret 23. februar 2005 av xSotte Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hmm... prøver igjen: http://www.hyperdatadirect.com/ PartsOrder/ModelList/model8600.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå