Gå til innhold

Reperasjon av bærbar i Oslo

Illus

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen kan anbefale noen som diagnotiserer/reparerer bærbare datamaskiner i oslo uavhengig av merke ?

Skjermen er helt svart, men det ser/høres ut som om windows laster helt ok.

Litt vanskelig å feilsøke med svart skjerm :(

Jeg har prøvd å koble til ekstern skjerm (Fn + F5) men det fungerer ikke. Manualen ymter ett eller annet om at det må settes opp første gang man gjør det ?

Jeg mistenker enten gåent skjermkort (integrert) eller LCD'en som har tatt kvelden.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen livstegn i det ved å bevege laptopen, eller "gynge" litt med skjermhengslene? Det hender jo at flexkabelen fra skjerm og ned til mobo/skjermkort løsner, slik at den får dårlig kontakt. Jeg har ihvertfall vært borti det med endel Dellmaskiner.

Du kan jo håpe, et slikt problem er jo billigere enn å bytte hardware.

Delvis on topic svar ihvertfall, selv om jeg ikke har peiling på hovedspørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Hei!

Alle svar mottas med takk!

Har prøvd å riste litt på den ja.. tilogmed skrudd litt under den. Men det er bare batteri og minne/ekspansjonskort lokk som enkelt lar seg skru opp. Jeg gidder ikke prøve noen store operasjoner :-)

Maskinen er kjøpt i usa og er ca. 3 år gammel. Det mest aktuelle er nok å kjøpe ny og få ut dataene fra disken (smal sak vil jeg tro).

Men vil prøve å la noen se på den først. Er det bare løs kabel så holder den ett år til :-)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare få en diagnose på den.. blir ikke aktuelt å bytte noe.. Vil som sagt ikke skrape den dersom det er en løs ledning.

Ingen norsk support på maskinen så vidt jeg vet, men skal grave litt mer.. sende en mail til produsent

Skal ta en telefon til InfoCare :thumbup:

Lenke til kommentar

Unisys gjør vel også sånt. Infocare og Unisys er jo de firmaene Dell bruker til reparasjon i norge.

For å sjekke flexkabel hadde du vel gått inn fra toppen, altså ta av kybd, men det kan jo være forskjellig fra merke til merke. Det er stort sett Dell jeg kan å skru på av bærbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...