Gå til innhold

Post din BW temp.!

Anbefalte innlegg

Dette er en tråd som man kan poste temperaturene på sitt Thermal Take BigWater sett.

Generelle diskusjoner om settet tas i BW Threaden.

skriv også ogsen cpu og kabinett.og hvor mange vifter og hvor du har det i kabinettet. og seff hvor du har radiatoren.og rom temp.evt. overklokk av cpu og gpu.

Mitt.(skriv andre kjøleløsninger og om du har gpu og cpu blokk eller bare cpu)

radiator vifte på min.og èn ekstre vifte i kabinettet(chieftec dragon)(hdd vifte)

(bare cpu blokk)

cpu : 40c(idle)

hk : 40(idle)

hdd 1 : 25

hdd 2 : 25

romtemp. vet ikke

radiator utenfor bak.

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ligger på 30-35 grader (alt etter romtemp (i følge termometeret mitt er det 22-25 grader i rommet) idle på cpu.. load ligger på 7-10 grader høyere...

Kjøler kun CPU med bigwater.. har ellers 3 120mm vifter (fulgte med mitt stacker) som alle går på rundt 7v.. NB er 30 grader..

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Doh!

Det dere MÅÅÅ huske på, er samtidig å fortelle hvilken lufttemp / romtemp dere har! Den vil være avgjørende for resultatet, og ikke minst; Om man ønsker å sammenligne resultater.

Allerede nå, etter bare fire innlegg, kan det jo registreres en forskjell i CPU-temp på hele 20grader!!

Helt kokeliko, spør dere meg!

Skjerpings folkens! Skal denne tråden i det hele tatt ha noen relevans, så legg i det minste ut romtemp! :yes:

Lenke til kommentar
skrue :)

hva er dine tempraturer i skrivende stund ?

lurer også på hvordan dittt vannkjølings sett ser ut..hvilke blokker osv tenker jeg på.

hva slags rekke følge er di på ?

beklager det er litt offtopic

No prob,spørsmålet er jo ikke sååå OT! :p

Atm. har jeg en vanntemp på 0,8grader, og CPU / GPU ligger på hhvis 8,2 og 6,4grader, i flg eksterne termometre.

Men så har jeg også minus 10grader på utsiden av veggen her akkurat nå! Radiatorvifta går (som vanlig) på "dead slow", så det kan nok hende at jeg kan tyne ned temps litt til, med full fart på vifta!

Problemet er bare at det da begynner å bite litt i tærne her, for ikke å snakke om gikta i høyre hofte!!

Alt har sin pris....

Som du kanskje ikke er klar over, så kjører jeg med hjemmelagde vannblokker "all-over", og rekkefølgen er tank-pumpe-raddis-CPU-GPU.

Radiatoren er en Black-Ice Extreme, forsynt med en SUNON 220v vifte.

Lenke til kommentar
Har ikke BW,men fine temp, ca 15-16 grader på cpu.

Romtemp 23,2 akkurat nå  :p

misunner viirkelig di tempraturene der ass.

hmm kan ikke forstå hvorfor jeg har så høy temps i forhold til ander her med socket a å BW

hva syns dere " erfarne" vannkjølere om Tt bigwater settet da? dere har kansje ike testet det men utifra tester på forumet osv....

skrue: hvordan kan du ha så lav vanntemp å cpu gpu temp uten å kondens beskjytte blokker slanger osv ?regner med at du har en utestående radiator i 10- grader atm

mener jeg har sett ett bilde av ditt system men da var det ingen kondens beskyttelse hos deg.

tror bilde ditt log på "hvordan ser deres kabinetter ut inni" posten under Kabinettet mulig det er et gammelt bilde.

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

Margarus:

Her jeg bor, (nordøst for Oslo) er luftfuktigheten svært lav når temperaturen faller såpass som den har gjort de siste dagene. Hygrometeret mitt viser atm er relativ fuktighet på 54%, og dermed er kondensfaren ganske liten.

Men tro meg, jeg følger uansett NØYE med på hva som skjer i maskinen!

Jeg har som vanlig radiatoren plassert i kabinettet, men den tilføres uteluft ved en kanal fra en ventil i ytterveggen. Av den grunn får jeg ganske hyggelige temperaturer!

Bildet du har sett er i og for seg relevant nok, og stemmer stort sett med dagens oppsett.

Det som i hovedsak skiller, er at WhiteWater-blokka er byttet ut med egenproduserte TDX-klone®.

Lenke til kommentar
hadde ikke vært dumt hvis folk skrev hviken cpu de kjører settet på og i samme slengen.

grunnen til at jeg ikke skrev det er at den står i min profil.

mange vil nokk ha pc speccs å alt i signaturen men det er jo ikke låv (har erfart det )

å da er det veldig mange som skriver det i profilen :p

Lenke til kommentar

Må få lov til å skryte på meg den laveste temperaturen med BW til nå;

Hadde 12grader på cpu (northwood 3@ 3,6) (standard vCore)

til de som ikke tror meg: har dessverre ikke bildebevis mer, da jeg har formatert og dette gikk med i formateringen..

for de som lurer på hvordan det var mulig: var på Islan under oppriggingen, og satt like ved en leddport som var åpen :p frostrøyk er kos gutta! :D

Lenke til kommentar

nå i skrivende stund lligger cpu på 33grader

HK ligger på 31grader

og hardiskene ligger på 29 og 31 grader.

radiatoren kjører på laveste hastighet, jeg har en treig vifte foran hardiskene og sidedøra åpen, romtemp kan jeg tenke meg er noe rundt 25-30 grader

og datan er så stille at katta mi klarte å sovne ved siden av :p

specs er i profilen og alt er orginal OC :)

Lenke til kommentar

Pet det er ikke 30 grader på rommet ditt! :p

det er sikkert rundt 20c eller no i nærheten.

edit: nå ligger pcen på: cpu 38c, hk 40c, hdd1 26c, hdd 2 26c(etter en liten restart og satt en 19db vifte på andre siden av radiator.

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...