johnped Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei.... Jeg har aldri oppgradert firmware på min D-Link router. Har ingen problemer med det ene eller andre her hjemme, så jeg lurer på om jeg bør oppgradere eller ikke. Det sies at alle innstillinger i routeren må gjeninnstilles også.(etter oppgradering)..stemmer dette..? Og hva er fordelene med en oppgradering..? På forhånd takk Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jo.. det stemmer... du må gjenstille alt.. Ser ut som du har D-link 614+ .. i tilfelle så vil jeg anbefale deg å IKKE oppgradere.. har selv gjort det og resultatet er at routeren går bananas, var nødt å ta tilbake den gamle firmwaren for at det skulle fungere igjen. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Revision A av 614+ (Den har to antenner) Firmware 2.33 ¤ Fixed DDNS issue ¤ Fixed router crash issue after more than 1000 NAT entries ¤ Fixed game Counter-Strike DMZ function ¤ Fix game Asheron's Call II reboot issue 7/21/2004 Revision B av 614+ (Den har en antenne) Firmware 3.43 ¤ Fixed DHCP security hole issue ¤ Fixed L2TP buffer issue ¤ Modified Time Setting Page - Add Local Computer Time function ¤ Xbox Live Compatible 7/22/2004 Her ser du hva som er fikset på siste firmware i forhold til den nestsiste. Hvis du har en eldre firmware en den nestsiste, er det flere ting som er rettet på i forhold til den du har. Hvis du finner den riktige firmwaren til din router, skal det ikke være noe problem med en oppgradering slik det fremkommer i innlegget over. edit: OK, Asbjørn T , jeg har selv ingen erfaring med den nevnte firmware, det har du, så trådstarter bør være forsiktig med oppgradering til denne om han også har rev B. Ref: innlegget under Endret 23. februar 2005 av MorePower Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg har selv revison B.. og jeg har prøvd den nevnte firmware-versjonen (og ja.. det er riktig, altså EU-versjonen).. resultat: det er umulig å koble til den trådløse delen... tilkoblingen detter ut hverrt eneste halve minutt minst. Jeg vil fremdeles ikke anbefale å oppgradere... Lenke til kommentar
johnped Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg har Revision A Men det jeg leser av nye ting med firmwaren, så ser det ikke ut som det vil ha noe å si på opplegget mitt her hjemme. Spill osv driver jeg ikke noe med. Trodde kanskje jeg ville vinne bitte litte granne på hastighet og stabilitet. Men er prisen at jeg stadig detter ut, og må laste inne firmware frem og tilbake, så tror jeg nesten at jeg står over. Men takk for svar Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har rev. A selv. Bruker siste firmware og har ingen problemer med stabilitet. Kan også være lurt å oppdatere driverne til nettverkskortet du bruker. Dwl520+ for stasjonære og Dwl650+ for bærbare. Det kan hjelpe om du har problemer med stabilitet. Lenke til kommentar
johnped Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg har DWL-650+ men har ikke peiling på firmware til den..har aldri gjor noe med det.... Kan du gi meg en liten guide på det tror du..? Og du nevner stabilitet....Hva tenker du da..? Eneste jeg merker her, er at linja er noe treg på dagtid....men det skyldes vel belastning på bredbåndet sjenerelt..? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Med stabilitet mener jeg om du holder deg konstant på nettet, at du ikke får medlinger om at du er koblet fra, for å så være koble til fem sekunder senere etc.. ftp://ftp.dlink.com/Wireless/DWL650+/Driver/ Finn nettverkskortet i enhetsbehandling, høyreklikk og velg egenskaper, velg fanen driver, trykk oppdater driver, spesifiser hvor du har lagt/pakka ut driverne. Da blir de nye driverne installert. Om du ikke har noen problemer i det hele tatt, trenger du jo ikke å oppdatere noe. Om du gjør det likevel og får problemer. Følg "stien" over og velg rull tilbake driver for å gå tilbake til den du har nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå