dostojevski Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Hehe... Til informasjon er altså raidet bygget om og filene er snart kopiert tilbake. ATWindsor får tilbake diskene sine i morgen. Og til alle andre som skal gjøre noe sånt: Invester i to gigabit nettverkskort først... Jeg har brukt utrolig mange timer på å flytte data denne helgen. Var forsåvidt forberedt på dette, men nettverket mitt holder nok ganske langt under 100 Mbps. Jeg bruker den innebygde kontrolleren på Asus A7N8 Delux, og fant etterhvert ut at Realtekkontrolleren sugde SKIKKELIG. Ting blir litt bedre når jeg byttet til 3Comkontrolleren, men det går fremdeles saktere enn mellom andre maskiner i nettverket. Kan jo også hende det er Knoppix som sakker ting ned, men tror vel egentlig ikke det. Og ja, jeg har byttet nettverkskabel. Var det ikke noen som laget et program som benyttet Gmailkonto(er) som nettverksdisk? Hvis en slår sammen mange slike og har en sømløs integrasjon med Windows er det jo genialt til lagring av ikke-viktige data. Noen som husker hvor en fant det programmet? Vel. sjansen for at Google IKKE har laget tekniske hindre for denslags nå er vel uanset ganske små. svas: Det RAID-recoverprogrammet du linker til, vet du om det takler Linux sw-raid med ext3-filsystem? I såfall er det jo interessant til senere bruk. Ulempen er at en må ha en partisjon med kapasitet tilsvarende det en skal redde, og da er en jo i grunnen akurat like langt. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Istedet for backup via nettverk kan jeg anbefale denne kombinasjoen http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=365497&hl= til å ta backup fra harddisk til harddisk. Overføringshastigheten er på ca 200-350Mbit/s ved Firewire tilkobling. Har brukt den før til backup av RAID-5 og skal gjøre det til helgen på et RAID-5 med 4 stk 160GB disker. lqpl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå