Gå til innhold

Noname eller ocz/pqi

entonic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal dataen brukes til ?

Ville valgt noe OCZ Premier eller noe Value brikker hvis du ikke skal spille, eller kreve optimal spill-pc.

Så nettopp at det nettopp var billig-serien som var valgt av de to merkene.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Ville valgt noe OCZ Premier eller noe Value brikker hvis du ikke skal spille, eller kreve optimal spill-pc.

Spill går ikke tregere på grunn av litt høyere tilgangstider, det er mengden som har noe å si.

Jeg ville gått for OCZ.

Lenke til kommentar

Spill går ikke tregere på grunn av litt høyere tilgangstider, det er mengden som har noe å si.

Jeg ville gått for OCZ.

Sikker på dette ?

Har den oppfatning at lave tilgangstider ikke vil gi deg enorme ytelses boost i spill, men kanskje forbedre spillbarheten med et par fps.

I benchmark er det nok større forskjell å se(først og fremst 3dmark01)

Lenke til kommentar
Hei

Jeg skal kjøpe ny pc fra netshop sin pc bygger og lurer på om jeg skal ta 2x512 noname eller 2x512 pqi/ocz. hvis siste hvilken av pqi eller Ocz?? takk for hjelp.

EDIT: skal være til s-939

OCZ leverer de beste brikken m.t.p kvalitet,overklokking o.s.v Jeg for min del ville valgt OCZ brikkene. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for OCZ.

Sikker på dette ?

Har den oppfatning at lave tilgangstider ikke vil gi deg enorme ytelses boost i spill, men kanskje forbedre spillbarheten med et par fps.

I benchmark er det nok større forskjell å se(først og fremst 3dmark01)

I spill vil lavere timings gi deg en ytelsesboost på rundt 1% (+/-).

Som fredrikrb sier så er mengden ram viktigere.

Når man spiller så vil som oftest belastningen ligge på cpu og gpu

Til trådstarter: Jeg ville styrt unna noname ram. PQI og OCZ har begge livstidsgaranti, så jeg ville valgte den av de som er billigst

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
pqi har heat spreader mens ocz'en ikke har det. er det verdt å betale en ekstra hundrings for det??

En heatspreader på RAM er ikke noe annet enn en salgsgimmick. Temperaturen på RAM med heatspreader vil under load ligge 1, kanskje 2 grader under en uten heatspreader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...