entonic Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hei Jeg skal kjøpe ny pc fra netshop sin pc bygger og lurer på om jeg skal ta 2x512 noname eller 2x512 pqi/ocz. hvis siste hvilken av pqi eller Ocz?? takk for hjelp. EDIT: skal være til s-939 Endret 23. februar 2005 av Entonic Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hva skal dataen brukes til ? Ville valgt noe OCZ Premier eller noe Value brikker hvis du ikke skal spille, eller kreve optimal spill-pc. Så nettopp at det nettopp var billig-serien som var valgt av de to merkene. Endret 23. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
entonic Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Skal spille for det meste og litt internett Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva skal dataen brukes til ?Ville valgt noe OCZ Premier eller noe Value brikker hvis du ikke skal spille, eller kreve optimal spill-pc. Så nettopp at det nettopp var billig-serien som var valgt av de to merkene. Spill går ikke tregere på grunn av litt høyere tilgangstider, det er mengden som har noe å si. Jeg ville gått for OCZ. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva skal dataen brukes til ?Ville valgt noe OCZ Premier eller noe Value brikker hvis du ikke skal spille, eller kreve optimal spill-pc. Så nettopp at det nettopp var billig-serien som var valgt av de to merkene. Spill går ikke tregere på grunn av litt høyere tilgangstider, det er mengden som har noe å si. Jeg ville gått for OCZ. Sikker på dette ? Har den oppfatning at lave tilgangstider ikke vil gi deg enorme ytelses boost i spill, men kanskje forbedre spillbarheten med et par fps. I benchmark er det nok større forskjell å se(først og fremst 3dmark01) Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei Jeg skal kjøpe ny pc fra netshop sin pc bygger og lurer på om jeg skal ta 2x512 noname eller 2x512 pqi/ocz. hvis siste hvilken av pqi eller Ocz?? takk for hjelp. EDIT: skal være til s-939 OCZ leverer de beste brikken m.t.p kvalitet,overklokking o.s.v Jeg for min del ville valgt OCZ brikkene. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Hva skal dataen brukes til ?Ville valgt noe OCZ Premier eller noe Value brikker hvis du ikke skal spille, eller kreve optimal spill-pc. Så nettopp at det nettopp var billig-serien som var valgt av de to merkene. Spill går ikke tregere på grunn av litt høyere tilgangstider, det er mengden som har noe å si. Jeg ville gått for OCZ. Sikker på dette ? Har den oppfatning at lave tilgangstider ikke vil gi deg enorme ytelses boost i spill, men kanskje forbedre spillbarheten med et par fps. I benchmark er det nok større forskjell å se(først og fremst 3dmark01) I spill vil lavere timings gi deg en ytelsesboost på rundt 1% (+/-). Som fredrikrb sier så er mengden ram viktigere. Når man spiller så vil som oftest belastningen ligge på cpu og gpu Til trådstarter: Jeg ville styrt unna noname ram. PQI og OCZ har begge livstidsgaranti, så jeg ville valgte den av de som er billigst Endret 24. februar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
entonic Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 pqi har heat spreader mens ocz'en ikke har det. er det verdt å betale en ekstra hundrings for det?? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 pqi har heat spreader mens ocz'en ikke har det. er det verdt å betale en ekstra hundrings for det?? Til vanlig bruk så får kjølebrikken mer enn nok kjøling uten Heatspreader, så du kan fint gå for OCZ brikken. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 pqi har heat spreader mens ocz'en ikke har det. er det verdt å betale en ekstra hundrings for det?? En heatspreader på RAM er ikke noe annet enn en salgsgimmick. Temperaturen på RAM med heatspreader vil under load ligge 1, kanskje 2 grader under en uten heatspreader Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Drit i heatspreader, som C4STOR sier, det er bare for utseendet, du får ikke stresset ramen nok til å egentlig få bruk for de uansett. Det ser kanskje pent ut, men det stopper der på de brikkene. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Enig med de ovenfor, det er volten som tar livet av brikkene. Ikke nødvendigvis temperaturen, selvfølgelig gir mye volt høy temperatur, men det gir også mye større påkjenning (Snakker da om 3.3V og oppover) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå