norsemanGrey Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Skal kjøpe meg en 300GB harddisk de nærmeste dagene, men jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge. Har sett litt på både "Maxtor DiamondMax 10 300 GB S-ATA" til 1700kr, "Seagate Barracuda 7200.8 300 GB S-ATA" til 1700kr. Seagate blir jo anbefalt, men denne har bare 8MB Cache i forhold til Maxtor som har 16MB. Har dette mye å si? Har også tittet litt på "Maxtor OneTouch II 300 GB" den koster jo bare 400-500kr mer enn de interne, men det har jo vært veldig mye problemer rundt disse OneTouch diskene om dagen. Noen som har noen forslag/meninger? #topic endret av moderator jankee# Endret 24. februar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er et vanskeligt valg. Men ville ha valgt maxtoren pga. 16mb cache. Desse yter nok likt + - . Støynivået på maxtoren er roligt, så vis Seagaten bråker mindre så er den så og si lydløs. Er meget fornøyd med maxtoren, og har ikke angret èt sekund. Min anbefaling går på støy og mengden med cache Men kan nesten ikke si noe om seagaten siden jeg ikke har den. ekstern er jo dårligere ytelse, så vil vel egentlig kun anbefale det til bærbare, vis du ikke har masse penger og vil ha en flyttbar lagring uten hele stasjonere pcn'n mvh Erik_s Lenke til kommentar
audhage Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Personlig så liker jeg Seagate bedre enn Maxtor (Har et intrykk om at de har bedre kvalitet. Men ikke start en slik en "merke-krig" pga. meg ) Ellers mener jeg også å hørt at de 16mb cache har en ganske stor betydning. Disken blir nok en del raskere. (men jeg er IKKE sikker) Mvh Audun Hagen (selv ville jeg gått for Seagate pga. rykte) Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei leste netopp en omtale/test i PC World. Ta en kikk. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...C1EB6E8A6#tekst Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 tekk for hjelp :!: men lurer litt på dette med OneTouch harddiskene. Har hatt litt dårlig erfaring med OneTouch 1 - serien, er det noen som vet om 2 - serien er noe bedre enn den første, med tanke på dette at det er så mange som har tatt kvelden å greier. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 her OneTouch II foresten så mye dårligere ytelse enn en intern harddisk, den har jo 9 ms gjennomsnittlig søketid og 16 MB Cache Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Du bør velge en bedre topic... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå