Gå til innhold

msi k8t neo2 og cas latency

lohelle

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI K8T Neo2 hovedkort (s939) og en A64 3500+ prosessor (og en Xp-120 kjøler). Denne løsningen er jeg meget fornøyd med!

Satte nettopp inn et Gainward 6800LE grafikkkort. Kunne lett åpne de resterende pilepines osv på dette (har nå 16 p. og 6 v.)

Får ca 11000 3dmarks (2003) og 22000 3dmarks (2001).

Sisoft Sandra Memory bench sier ca 6500 MB/s.

Kjører da på 11x220 = 2420 MHz (klarer mer, men på denne hastigheten klarer jeg å kjøle PC med stillegående vifter.

Det jeg ser nå er at uansett hva jeg stiller i bios så får jeg cas latency på 2,5.. Jeg stiller den manuelt til 2. men det går ikke (blir bare 2,5). Bruker 2 stk Crucial Ballitix (PC3200 cas2) 512 MB brikker..

Noen som har samme problem/har løst dette problemet?

btw: klokker ikke så langt (fsb) nå som tidligere med kun PATA disk på dette kortet (sata på via kontroller nå. Noen som vet om det hjelper å flytte til Promise kontrolleren? er litt mye makk å teste siden jeg kjører raid på via-kontrolleren..

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Mener å ha lest at S-ATA og klokking ikke er helt greit.. dette gjelder visstnok alle brikkesett.. ikke bare VIA.. Ca.220FSB er max.... Sorry... For meg enda en grunn til å ligge unna S-ATA..

AGP/PCI-lock fungerer (på VIA K8T800Pro.. og nForce), men S-ATA kontroller (integrert) låses ikke... Du kan evt. koble disken til Promise kontroller og se om det hjelper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...