Gå til innhold

hvor kjøper man dell PC'er?

Anbefalte innlegg

Nå er vel den eneste store forskjellen på Inspiron og Latitude seriene kabinettene. En D800 og en I8600 er i utgangspunktet bygget på nøyaktig samme lest. Greit nok at kabinettet er litt plastic, men jeg lever fint med dette nå jeg får en god pris på god ytelse med en flott skjerm.

Jeg har egentlig store problemer med å se hva folk har imot Dell, de lager faktisk noen meget gode maskiner, spesielt Latitude/Precision, enkelte arbeidsstasjoner, servere og skjermer.

Forumet er dessverre overbefolkeet av fjortiser som har hørt "Dell will give you hell" på et LAN eller på et eller annet fjortis-forum. Og de sluker det rått. Vær så snill å spar oss, har dere ikke noe mer fornuftig å komme med kan dere la være å poste her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Si at jeg er en fjortis, og du sliter seriøst. Mulig at mange kanskje er det, men jeg gidder ikke slenge ut en påstand jeg ikke har grunnlag for å si. Dell er plastic. Jeg har hatt dell selv, og en kompis har det. Personlig synes jeg det føles som om de faller fra hverandre (inspiration) når du ser på dem. Skjermen er bra. Helt enig, men vil ikke si det er bra pris i forhold til kvalitet på dell (inspiration)

No hard feelings :)

EDIT: Du går tydeligvis etter "Du likte ikke oss, da liker vi faen ikke deg heller!" prinsippet :D

(signaturene din):)

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Jeg har vært gjennom en hel del pc'er både selvbygd pc privat og "ferdig" pc'er fra bl.a IBM, HP og DELL, som har vært brukt på jobb. Tenker utelukkende på arbeidsstasjoner nå, ikke servere da det ikke vil være relevant å ta med slikt i denne sammenhengen.

Jeg vil si at Dell er en grei løsning dersom du som bruker ikke i stor grad ønsker å håndtere f.eks hw feil selv. Kjøper du maskin i deler, og en del ryker så må du selv sørge for å demontere, sende inn, motta ny del tilbake og montere. Dette er det absolutt ingenting galt med, og jeg gjør helst dette i privat sammenheng.

Skulle du derimot ikke ønske å gjøre slike ting selv så er det greit å kjøpe en ferdig pc. Jeg har opplevd at dell er veldig grei å ha med å gjøre på service reprasjoner, ol. Selv om du ikke har de dyre service avtalene, og kun har vanlig garanti så går ting greit.

Jeg kan ikke si at jeg har noe negativt å si om Dell, ikke mer enn andre merker i allefall. Når det gjelder pris så vil jeg si at hvis en benytter seg av de tilbudene som dell hiver ut i eningen, så kommer du i mange tilfeller ikke så mye dyrere ut enn ellers. Kan nevnes at det jeg opplever dell som dyrt på er ekstrautstyr som det ikke er tilbud på, og "high-end" maskinene de selger. Dette er nok pga av at lav-pris segmentet er mer konkurranse utsatt enn de dyrere maskinene, noe som igjen gir utslag i at prisforskjellene er marginale.

Hva skal du velge spør du? Ingen anelse.... Det er umulig for noen av oss å si helt bestemt, da ingen av oss kjenner deg og dine behov. Ta med deg alle forslagene, prøv å dra ut en konklusjon av disse, og gå etter magefølelsen.

Den er ofte ganske rett! Lykke til i valget.

Lenke til kommentar
Alle bærbare er lagd av plastikk. Har du en bærbar pc? Ja, da er den lagd av plast. Og da kan jeg sikkert si noe om at merket som har laget pcen din er dårlig fordi den er så plastikk. Bla bla... Skjønner dere?

Bare for å kverulere litt.... :)

Flere maskiner har magnesium "kasser", noe som gir en mye mer solid og slitesterk maskin. Prisen derimot er nok en tanke høyere enn de klassiske 10-15tusen kroners maskinene.

Lenke til kommentar
Takk. Si at jeg er en fjortis, og du sliter seriøst. Mulig at mange kanskje er det, men jeg gidder ikke slenge ut en påstand jeg ikke har grunnlag for å si. Dell er plastic. Jeg har hatt dell selv, og en kompis har det. Personlig synes jeg det føles som om de faller fra hverandre (inspiration) når du ser på dem. Skjermen er bra. Helt enig, men vil ikke si det er bra pris i forhold til kvalitet på dell (inspiration)

No hard feelings :)

Det første du skriver gidder jeg ikke kommentere.

At du ikke engang vet det riktige modellnavnet viser vel omtrent hvor mye greie du har på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...