Skribenten_ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) jeg har tenkt til og kjøpe meg en dell, men selger de den bare på nettet. jeg vil nemlig se og få et intrykk av PC'en ved og se den før jeg kjøper den. 13/14 tusen er mye penger. og man vil jo helst se hva man kjøper og betaler så mye penger fo, før man kjøper det Endret 23. februar 2005 av janern21 Lenke til kommentar
operaman Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dell selger bare på internett såvidt jeg vet, ellers så kan du vel kjøpe brukt PC. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jepp, de har ingen dell butikker du kan titte innom. De prøver å få så mye som mulig til å gå over internett, men det går fremdeles an å ta det over telefon. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 dell er dyrt. gå for komplett/psdata sine ferdigpakke de setter opp for deg! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Noko spesiell grunn til at du velger Dell? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 dell er dyrt. gå for komplett/psdata sine ferdigpakke de setter opp for deg! Eg trur det er delte meiningar om kor dyre dell er på bærbare pcar. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 dell har avogtil svært gode priser. I januar solgte de pcer til 2000kr. Med xp home. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ahh! Så ikke på plassering. Det er bærbare. Men synes fortsatt dell er dyrt, pga all plastikk-følelsen...Det som gjør dell dyrt, er når du kjøper noe annet enn en "standard" modell...de tar seg GODT betalt for ekstra ram og hdd! HAdde fortsatt gått for psdata sin tundra bærbar... Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 dell er faktisk ikke så dyrt... du får en pentuim M 1,6 ATI radeon 9700 128 MB ram kort og 1024 mb ram (tilbudet med 2Xram) for under 12 000 plus at det er en widescreen, dessuten sies det at dell's skjermer på bærbare PC'er er en av markets beste. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 dell er dyrt. gå for komplett/psdata sine ferdigpakke de setter opp for deg! FInt å ha litt peiling på ting før man kommer med uttalelser? Dell har råbillige standard-/kampenjePCer, der det er umulig å få alle komponenter og programvare til samme pris. MEN, dersom man skal legge til mer minne, harddisk, ekstrautstyr, så er ikke Dell forsiktige med å ta både dobbel og tredobbel pris. Så, hvis man skal ha det aller enkleste og billigste, er nok Dell PC midt i blinken. Vil man ha en litt mer spesialtilpasset PC bør man nok se seg om andre steder. Lenke til kommentar
Ost99 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 jeg har tenkt til og kjøpe meg en dell, men selger de den bare på nettet. jeg vil nemlig se og få et intrykk av PC'en ved og se den før jeg kjøper den. 13/14 tusen er mye penger. og man vil jo helst se hva man kjøper og betaler så mye penger fo, før man kjøper det Men for guds skyld ikke kjøp PC fra Dell. På stasjonære for du mer for pengene andre steder (spesielt i den prisklassen). Bærbare fra Dell er stort sett bare skrot, hele Inspiron serien er skrot som Dell videreselger med sitt navn på. Latitude er noe bedre, men i det betaler man også mye for. Let heller etter PC et annet sted :-) Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) dell er dyrt. gå for komplett/psdata sine ferdigpakke de setter opp for deg! FInt å ha litt peiling på ting før man kommer med uttalelser? Dell har råbillige standard-/kampenjePCer, der det er umulig å få alle komponenter og programvare til samme pris. MEN, dersom man skal legge til mer minne, harddisk, ekstrautstyr, så er ikke Dell forsiktige med å ta både dobbel og tredobbel pris. Så, hvis man skal ha det aller enkleste og billigste, er nok Dell PC midt i blinken. Vil man ha en litt mer spesialtilpasset PC bør man nok se seg om andre steder. Akkurat det jeg sa på et inlnegg lenger opp... Enig med dere som sier at dell er plastikk-skrot! Har hatt en selv! Og ja, jeg liker å si jeg har peiling... Endret 23. februar 2005 av Fragment Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 jeg har tenkt til og kjøpe meg en dell, men selger de den bare på nettet. jeg vil nemlig se og få et intrykk av PC'en ved og se den før jeg kjøper den. 13/14 tusen er mye penger. og man vil jo helst se hva man kjøper og betaler så mye penger fo, før man kjøper det Men for guds skyld ikke kjøp PC fra Dell. På stasjonære for du mer for pengene andre steder (spesielt i den prisklassen). Bærbare fra Dell er stort sett bare skrot, hele Inspiron serien er skrot som Dell videreselger med sitt navn på. Latitude er noe bedre, men i det betaler man også mye for. Let heller etter PC et annet sted :-) hvordan kan du egentelig si at de lager bærbare PC av skrot... hvordan vet du egentelig det? har du noe bevis.. eller noe særiøse kilder som sier det? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Nå vet jeg at dette er noe over budsjettet, men hva med en IBM ThinkPad T-serie? Har selv en T40p og koser meg med den. 7200RPM disk, 1GB minne, bra skjerm, ATi FireGL 9000 og ikke minst kvalitetsfølelsen over hele maskina. Magnesium i lokket og resten er av titaniumkompositt. Sier ikke mer Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 jeg har tenkt til og kjøpe meg en dell, men selger de den bare på nettet. jeg vil nemlig se og få et intrykk av PC'en ved og se den før jeg kjøper den. 13/14 tusen er mye penger. og man vil jo helst se hva man kjøper og betaler så mye penger fo, før man kjøper det Men for guds skyld ikke kjøp PC fra Dell. På stasjonære for du mer for pengene andre steder (spesielt i den prisklassen). Bærbare fra Dell er stort sett bare skrot, hele Inspiron serien er skrot som Dell videreselger med sitt navn på. Latitude er noe bedre, men i det betaler man også mye for. Let heller etter PC et annet sted :-) Det er mulig Inspiron-serien ikke er så bra, men Latitude-serien er mer påkostet og mer robust enn Inspiron. Selv sitter jeg på en Dell Latitude D600 som jeg har hatt i snart et år. Den har stort sett fungert veldig bra. Bruker den mange timer hver dag. Skjermen er ekstremt god, samme er tastaturet. Og den garantien jeg har på den PC'en er bare helt rå. Skjer det noe med PC'en og jeg ringer, kommer det en mann på døra dagen etter og fikser problemet. Og ja, den garantien fungerer. Når det gjelder stasjonære PC'er er jeg nok litt mer betenkt. Selvbygd er velbygd (hvis man har peiling på hva man driver med, noe alle dessverre ikke har). Men å si "for guds skyld ikke kjøp Dell uansett" blir litt flåsete. De kan slå til med gode priser. Selv prutet jeg en god del på min PC. Prat heller om noe du har peiling på. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 dell er faktisk ikke så dyrt... du får en pentuim M 1,6 ATI radeon 9700 128 MB ram kort og 1024 mb ram (tilbudet med 2Xram) for under 12 000 plus at det er en widescreen, dessuten sies det at dell's skjermer på bærbare PC'er er en av markets beste. Det vil jeg nesten si er unntaket som bekrefter regelen...Men det er et bra tilbud...2xram tilbudet til dell må man ha hvis den skal være konkuransedyktig på pris! (I forhold til kvalitet osv) Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 jeg har tenkt til og kjøpe meg en dell, men selger de den bare på nettet. jeg vil nemlig se og få et intrykk av PC'en ved og se den før jeg kjøper den. 13/14 tusen er mye penger. og man vil jo helst se hva man kjøper og betaler så mye penger fo, før man kjøper det Men for guds skyld ikke kjøp PC fra Dell. På stasjonære for du mer for pengene andre steder (spesielt i den prisklassen). Bærbare fra Dell er stort sett bare skrot, hele Inspiron serien er skrot som Dell videreselger med sitt navn på. Latitude er noe bedre, men i det betaler man også mye for. Let heller etter PC et annet sted :-) Det er mulig Inspiron-serien ikke er så bra, men Latitude-serien er mer påkostet og mer robust enn Inspiron. Selv sitter jeg på en Dell Latitude D600 som jeg har hatt i snart et år. Den har stort sett fungert veldig bra. Bruker den mange timer hver dag. Skjermen er ekstremt god, samme er tastaturet. Og den garantien jeg har på den PC'en er bare helt rå. Skjer det noe med PC'en og jeg ringer, kommer det en mann på døra dagen etter og fikser problemet. Og ja, den garantien fungerer. Når det gjelder stasjonære PC'er er jeg nok litt mer betenkt. Selvbygd er velbygd (hvis man har peiling på hva man driver med, noe alle dessverre ikke har). Men å si "for guds skyld ikke kjøp Dell uansett" blir litt flåsete. De kan slå til med gode priser. Selv prutet jeg en god del på min PC. Prat heller om noe du har peiling på. Jeg sa det selv, men er egentlig enig at man ikke skal si "Ikke kjøp for alt i verden" og slikt. Men inspiration serien er faktisk 100% plast. Iallefall føles det slik ut. Det føles ut som om hele pc'n skal knekke sammen når man holder den i en kant. Knirker gjør den også. Derfor synes jeg at dell er dyrt, for de tjener alt for mye på pc'ene sine i forhold til kvaliteten de leverer... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hvilken modell tenker du på, forresten? 9200? Skjermene er som du sier bra, men gå et hakk opp for den beste opplevelsen Endret 23. februar 2005 av Fragment Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Kritikken av Inspiron-serien er jeg forøvrig helt enig i. De ser ut som leketøy. Likevel er det de som er mest populære. Ser nesten ingen som har bærbare i Latitude-serien. Skjønner ikke det. Det er jo her Dell faktisk legger byggekvalitet inn i PC'ene. IBM blir nok for dyrt for folk flest, i hvert fall hvis man skal ha en proffmodell slik som T-serien og X-serien. T-serien synes jeg blir uforholdsmessig dyr, men jeg skal innrømme at jeg selv vurderer en ThinkPad X40. Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Trådstarter, du bør kanskje se på denne linken før du kjøper en Dell. Jeg bestilte en slik en til en kompis, døds herlige maskiner veldig liten støy, god skjerm, virket rimelig robust, OG den så fin ut. Dette er en du kan velge deler i selv, men som er billig og. Komplett 410 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå