Gå til innhold

Koss PortaPro ledningstype

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Nope, mye av verdien ligger i små lette og lettdrevne headset med bra trykk i lyden som du kan ta med deg uten å bekymre deg for at ledningen etc. ryker pga slitasjen. Hvis du begynner å lodde og mekke sjøl mister du det her.

Jeg er stort sett veldig forsiktig med tinga mine, men likevel har jeg levert de inn i gjennomsnitt to ganger i året av ymse grunner. Kommer til å sende de inn igjen nå, fordi festet til det ene elementet er utslitt, så hvis jeg tar de litt uforsiktig av og på, detter elementet av.

Så jo - du bør regne med noen reparasjoner, og det har du også betalt for.

Endret av fudun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte mitt Koss PortaPro-sett for 7-8 år siden, og har hele tiden klart meg med å bytte ledning èn gang og å bytte puter to-tre ganger. Dette settet brukes daglig, og har vært med rundt på det meste (jeg går ikke noe sted uten CD/MD/MP3-spiller).

Hvordan i all verden bruker noen av dere headset?!? :hmm:

Med fornuftig bruk kan man lett unngå å kjøpe to fordi det ene må til reparasjon...

Får du byttet puter på garantien? Hvor/når fikk du byttet det? Har et par PortaPro selv, og putene er nesten helt borte, allerede etter to år...

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mitt Koss PortaPro-sett for 7-8 år siden, og har hele tiden klart meg med å bytte ledning èn gang og å bytte puter to-tre ganger. Dette settet brukes daglig, og har vært med rundt på det meste (jeg går ikke noe sted uten CD/MD/MP3-spiller).

Hvordan i all verden bruker noen av dere headset?!? :hmm:

Med fornuftig bruk kan man lett unngå å kjøpe to fordi det ene må til reparasjon...

Får du byttet puter på garantien? Hvor/når fikk du byttet det? Har et par PortaPro selv, og putene er nesten helt borte, allerede etter to år...

Nei, etter at Porta Pro ble så utrolig populært må man betale for putene (de fåes kjøpt for 50 kr på hjemmesiden). Vi har et sett på jobben som det måtte byttes puter på, og det fikk vi gratis (dette er riktignok noen år siden).

Lenke til kommentar
Nope, mye av verdien ligger i små lette og lettdrevne headset med bra trykk i lyden som du kan ta med deg uten å bekymre deg for at ledningen etc. ryker pga slitasjen. Hvis du begynner å lodde og mekke sjøl mister du det her.

Jeg er stort sett veldig forsiktig med tinga mine, men likevel har jeg levert de inn i gjennomsnitt to ganger i året av ymse grunner. Kommer til å sende de inn igjen nå, fordi festet til det ene elementet er utslitt, så hvis jeg tar de litt uforsiktig av og på, detter elementet av.

Så jo - du bør regne med noen reparasjoner, og det har du også betalt for.

Javel. Vi har forskjellige meninger om den saken. Jeg tror ikke at livstidsgarantien er lagt ved fordi Koss regner med å reparere så mange.

For meg betyr det mye at et headsett til 700 kr (da jeg kjøpte mitt) høres fantastisk ut til å være så lite. Det er sammenleggbart og robust hvis brukt skikkelig og passet litt på.

Tror nok ikke at Koss tenkte: "Vi lager et billig headsett slik at vi kan bytte delene siden det ikke tåler så mye". Jeg tror at dette headsettet hadde generelt sett fått anderledes behandling hvis garantien ikke var med. Men jeg hadde fremdeles kjøpt dette headsettet.

Finnes det andre headsett der ute til rundt 350 kr som låter like bra som Koss Porta Pro? ;)

Lenke til kommentar

De kunne ikke hatt den garantien uten å bruke billige deler. Og de kan ikke endre garantivilkårene underveis, så jeg har ihvertfall full garanti. Jeg har også hørt rykter om at de har begrenset garantien på de nye, men det har vel kanskje også sammenheng med en halvering av prisen...

Lenke til kommentar

Finnes det andre headsett der ute til rundt 350 kr som låter like bra som Koss Porta Pro? ;)

Jepp, det finnes nemlig også et som er til og med bedre, nemlig Sennheiser PX 100 :p

BTW: Jeg tror noen av dere misforstår dette med garanti. Jeg kan jo ikke hoppe på headsettet og så gå til butikken og kreve nytt headsett, det er i utgangspunktet kun fabrikasjonsfeil som normalt dekkes. Vanlig slitasje blir nok ikke dekket.

Regards

SilverWolf

Endret av SilverWolf
Lenke til kommentar

Klart det ikke er meningen at du skal hoppe på det, men hvis headsetet er såpass svakt at det knekker hvis du sover litt hardt på det på bussen, da bør du kunne få reparert det på garantien. Når de gir deg livstidsgaranti på et produkt betyr det stort sett at de mener produktet er holdbart nok til å vare hele livet.

I Koss sitt tilfelle mener de det at headsetet er såpass rimelig å produsere at de kunne kreve litt mer for det og heller ha en bra garantiordning.

Selv om jeg aldri har hoppet på de, har jeg dukket opp i butikken to ganger med knekte, to ganger med sprengte, en gang med brudd i kabel + et par ganger til som jeg ikke husker hva som var galt engang. Ingen spm om hvordan det skjedde, og helt ærlig så veit jeg ikke hvorfor de fleste av gangene, stort sett slitasje, untatt da eksen min satte seg på de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...