Gå til innhold

Koss PortaPro ledningstype


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

PortaPro headsettet mitt har sett bedre dager; jackpluggen er delvis defekt, og lyden blir forvrengt hvis man kommer borti den. Derfor vurderer jeg å skifte jackplugg. Men før jeg gjør det, trenger jeg å vite: har ledningen lakk som isolasjon, eller er lederne atskilt av gummiisolasjon? Vet av erfaring at å lodde lakkede ledninger er som å steke pizza med plastikk på - det lukter vondt og smaker dritt (ikke at jeg har store planer om å spise ledningene, men kjekt med et nødlager....). :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

hmm.... Tror ikke jeg klarer vente flere uker. dessuten er de fra oslo, så det er langt å dra (jeg bor i Øyer). er det ledninger som ikke er lakkert er det enkleste bare å skifte pluggen.......

Lenke til kommentar
hmm.... Tror ikke jeg klarer vente flere uker. dessuten er de fra oslo, så det er langt å dra (jeg bor i Øyer). er det ledninger som ikke er lakkert er det enkleste bare å skifte pluggen.......

Er visst bare å levere de inn en plass der de selger disse. Ide, siden det er så ræva dårlig kvalitet på koss porta pro, men likevel bra lyd. Kjøp to sett, så kan det ene gå inn til rep. mens det andre er i bruk :!: en ting til, syns det er rart at koss ikke lager de nye modellene sterkere, de må jo tape penger på at folk bytter ut sin headsett hele tiden..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tja.... Mange steder /expert) selges de for 700,-, men wndre steder selger for under 400,-, så det betyr at produksjonsprisen ligger langt under det igjen.... Så når de bytter ut rett fra selskapet, uten mellomledd, tjener de nok på å kunne reklamere med livstidsgaranti........

Lenke til kommentar

Men herregud da mann, kjøp deg et nytt sett.

Med priser under 400 kr. kan det da ikke være vært å fikse på det eller sende det inn for denn saks skyld.

Hadde headsettet vært ganske nytt kunne jeg skjønt det men et gammelt slitt headset :roll:

 

Kjøp et nytt :thumbup:

 

Cheers!

 

Flyby

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt Koss PortaPro-sett for 7-8 år siden, og har hele tiden klart meg med å bytte ledning èn gang og å bytte puter to-tre ganger. Dette settet brukes daglig, og har vært med rundt på det meste (jeg går ikke noe sted uten CD/MD/MP3-spiller).

 

Hvordan i all verden bruker noen av dere headset?!? :hmm:

Med fornuftig bruk kan man lett unngå å kjøpe to fordi det ene må til reparasjon...

Lenke til kommentar

Hadde selv problemer med mitt en gang, og hadde hørt om garantien, så tok det med til butikken jeg kjøpte. Men der hadde de aldri hørt om det før, så de sa til slutt at de skulle bestille et nytt basselement, så fikk jeg fikse det selv...

 

Etter en stund og litt telefoner hit og dit endte det med at de fikk fikset det, men nytt headset fikk jeg ikke.

 

Nå har det derimot skjedd igjen, men det nytter ikke å gå tilbake til den butikken.

Jeg var innom en annen en, hvor de er veldig hyggelige, og ville gjerne hjelpe, men da måtte de se garantilapp (på at den var kjøpt hos de, noe den ikke var).

 

Så hva kan jeg gjøre?

Må jeg bare ha det ødelagte jeg har da?

Lenke til kommentar
Men der hadde de aldri hørt om det før, så de sa til slutt at de skulle bestille et nytt basselement, så fikk jeg fikse det selv...

Garantien gir deg deler, men ikke arbeidet... Butikken kan ikke tvinges til å gjøre jobben.

Men er det kun i den butikken jeg kan gå da? Eller kan jeg ta direkte kontakt med Koss?

Lenke til kommentar

Seriøse butikker vet at de bare kan sende de inn til Koss, men du må nok ha en kvittering ja. Garantien gjelder bare for opprinnelig kjøper (hadde de kunne gått i arv hadde det vært litt værre å opprettholde en slik garanti...)

 

Disse PortaProene mister mye av verdien uten denne garantien. Hvis de skal være med litt rundt i verden, må du regne med å knekke bøyler, sprenge drivere, slite ut puter og ryke kabel etc.

 

Garantien står det mer om her. http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/02War...n?readform&Open

Lenke til kommentar
Disse PortaProene mister mye av verdien uten denne garantien. Hvis de skal være med litt rundt i verden, må du regne med å knekke bøyler, sprenge drivere, slite ut puter og ryke kabel etc.

Uhell kan skje, men jeg tror ikke det er noe jeg ville satt under betegnelsen "regne med". Dessuten ligger jo mye av verdien i lyden disse små, hendige headsettene klarer å produsere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...