g-rå9mo Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 er på et lan.. her har vi et par klikkegale admins som blokker porter i hytt og pine! lurer på om det finnes progz som viser evt hvilke porter som brukes, som er stengt... håper å komme frem til hvilken port programmene mine bruker lurer også på om dær er noe prog som kan slå ned blokkaden eller tillate programmet å bruke en annen port?? Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Start -> Kjør -> cmd -> netstat -a Dra et googlesøk på httptunnel. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vell, vet at du kan bruke www.realtunnel.com for og få diverse ting til og gå igjennom port 8080.... Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er Lan Partyiene du er på så store at du ikke kan snakke med adminen? Eller prøver du bare å skjule unna at det er skole "Lan" nettverket du egentlig mener ? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 er på et lan.. her har vi et par klikkegale admins som blokker porter i hytt og pine! Snakk med admin'ene. Jeg måtte gå ganske berserk på et lan engang. Firewalla ut så mye som jeg kunne, brukte en EGEN linje for http (med transparent proxy på), og bare et par småting som gikk igjennom til internett (battle.net, irc, msn..) Grunnen? De leke-router-boksene telenor og nextgentel leverer er for svake. De overloaded totalt. Ene linjen var 10 mbit, andre var 8 mbit (IIRC), og man fikk 70% packetloss og ~60 kb/s _tilsammen_ når trafikken gikk ufiltrert. Etter litt vill herjing fikk vi brukt ~40% av linjene, og hadde "bare" 10-20% packetloss.. Er helt utrolig hva >100 deltagere kan generere av trafikk. Web browsing stod for over 3 gb trafikk i døgnet (og da spilte de fleste, og de som ikke spilte brukte nettet til å surfe, ikke laste ned). Steam (halflife/halflife2/CS) ~10% mer data, og 10x flere pakker. Selv om flesteparten spilte på LAN-servere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå