Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Snø og trådløst nettverk = ?


Anbefalte innlegg

Var tidligere en strålende fornøyd bruker av trådløst nettverk, Men siden vinteren for alvor kom har jeg slitt veldig med choke i counter strike. Dette har ikke vært problem før. Har sjekket absolutt alt som er å sjekke.

 

Så det jeg lurer på om det rett og slett kan være snø og kuldegrader som kan være årsaken?

 

Signalet går gjennom ett ute område. Så deg jeg lurer på er om snø og kuldegrader kan få negativ innvirkning på ett trådløst nettverk?

 

Kanskje ett dumt spørsmål men :ermm:

 

 

EDIT: Dårlig setning!

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kuldegrader er i alle fall ikke problemet. Mindre fukt i luften gjør faktisk signalene bedre, så varme er i grunn fienden. Snø kan være et problem, men bare på vei ned. Hvorvidt du opplever alvorlige problemer derimot er noe helt annet. Jeg har ikke direkte erfaring med det, men jeg synes ikke det skulle vært et stort problem om ikke du så vidt er oppkoblet mot andre enden i utgangspunktet.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

En kompis hadde en helt vanlig router med wlan der han bodde før. Da bodde han i ett LITE hus på gårdsplassen på eiendommen til faren. Det var ca 35 meter mellom det lille huset og hovedhuset. Wlansenderen stod i det lille huset, og maskinen i hovedhuset stod så ogsi lengst unna inni hovedhuset. Og likevel var det ingen problemer med signalstyrken i varmt, kaldt eller vær med noen form for nedbør.

 

Det kan hende du burde plassere senderen litt opp på veggen om du ikke har prøvd dette. Eller kanskje en retningsbestemt antenne eller en signalbooster.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...