Windoge Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Om jeg ikke klarer å anskaffe meg lærlingplass til høsten, og ikke velger skoleplass, må jeg gå verneplikten, eller vil det være mulig å utsette dette? Saken er den at jeg ikke har lyst til å gå verneplikten ennå, og blir derfor å velge påbyggningsår, dersom jeg ikke får jobb som lærling. Endret 23. februar 2005 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ja, du kan utsette verneplikten med ett år av gangen. Sjekk her Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Virker greit, men jeg har egentlig ikke noe annen grunn enn at jeg kanskje vil ha et friår, og det er vel ikke noe gyldig grunn? Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Mulig at forsvaret er glad for å utsette verneplikten din et år. Du har sikkert fått med deg at de sliter litt med økonomien . Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Helt klart, men jeg kan ikke skrive på en eventuell søknad at de sliter med økonomien, og at de derfor må gi meg utsettelse. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Bare å si at du planlegger å bli lærling så får du "fri" i 2 år, skulle du derimot ønske å komme inn kan nok det og bli ordnet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jepp, men nå er det ikke sikkert at jeg blir å få lærlingjobb. Vil utsettelsen fortsatt gjelde? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 jepp.. de driver ikke å sjekker om du virkelig fikk lærlingstilling uansett.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Ok, så om jeg faktisk FÅR jobb som lærling, så er dette en utsettelse som jeg må søke om å få uansett? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) vil tro det ja. Hvis du får jobb som lærling så er det ikke slik at VPV automatisk får greie på det.. hvis du ikke melder ifra (hvis du er under utdanning, så er det som oftest bare en liten teknikalitet at du må "søke") så kan du risikere at MP tropper opp på døra og drar deg med til flyplassen ... om dette er noe kult får du vurdere selv Endret 23. februar 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Akkurat. Er det noen lærlinger som kan bekrefte at man må søke seg unna førstegangstjeneste hvis man får jobb som lærling? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg ble kalt inn når jeg var lærling, sa til sjefen på sesjonen at jeg var lærling, da sa han kun : greit, da kaller vi deg ikke inn før om 2 år. Så hvis det er det som kalles søknad så. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Høres greit ut. Har uansett sendt mail til forsvaret angående saken. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg ble kalt inn når jeg var lærling, sa til sjefen på sesjonen at jeg var lærling, da sa han kun : greit, da kaller vi deg ikke inn før om 2 år. Så hvis det er det som kalles søknad så. Sesjon er jo ikke innkalling, på sesjonen velger du jo når du helst vil inn. Om du blir innkalt er ikke utdanning gyldig grunn uten at utdanningen er påbegynt. Har ikke peiling på lærlinggreier, men om en planlegger å starte på et studium, men har fått innkalling, får du ikke utsettelse. Det du derimot har rett på, er at studiestedet holder av studieplassen du har fått tildelt. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Altså. Nå er det jo ikke sikkert at du blir innkalt i det hele tatt da, så jeg synes du tar problemene litt på forskudd Thomas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå