War Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Ser det er flere enn meg her inne som lurer på hva man skal åpne i Dreamweaver mx 2004 . Jeg skal lage en simpel hjemmeside hvor man har en logo , ett bilde og knapper under bildet . Når man trykker på en knapp for eks News skal siden se helt lik ut bare teksten på bildet skal byttes. Legger ved en paint klad over planlagt ca hvor ting skal plasseres. Jeg har hørt rykter om at det er en halveis ferdig oppsatt side i det prog så man ikke lager alle plasseringene fra hvitt ark. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal trykke på når jeg åpner prog? Der er jo 50 ting html-php-Dreamweaver site- osv Create from Samples er det sånn halveis ferdige ting fra selskapet? Til slutt skal jeg lagre det jeg jobber med som index.htm? Denne siden som skal lages (ikke med det stygge bilde da) Det er med en -r- "et navn" Har også problemer men å jobbe fritt, legger jeg på en link eller knapp kan jeg ikke plasere den hvor jeg vil men kun top- mitten. nederst, venstre osv Jeg leter etter en fin norsk guide med bilder til det programmet her. Har funnet det før her inne. Endret 23. februar 2005 av War Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det du spør om ligger litt utenfor interessefeltet i dette forumet, siden det går ut på å bruke "Wha-you-see-is-what-you-get" delen av en HTML-editor. Det beste er å lære seg skikkelig HTML og CSS og bygge siden på den "ordentlige" måten. Vet dette ikke er svaret du lette etter, men tror nok ikke du vil så mye mer hjelp enn dette, hvis du ikke har tenkt å lære deg HTML og CSS, noe jeg håper du har. For det er gøy Lenke til kommentar
bleak Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 det raskeste vil vel være å lage et framsett i dreamweaver, men det er ne veldig uskjelt løsning(alle programmer er det her...). Det er også smart å faktisk lære seg html\css for da lærer du deg å lage ting, ikk ebare et program. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Har satt i gang med HTML , det kommer seg ,men det ser ut som om det kan ta sin tid.Men jeg gir ikke opp Når man putter inn knapper og rader i programmet ,dukker automatisk koden opp som HTML. Kan jeg da lære meg å kode i dreamweaver? og se resultatet med en gang -nedenfor? Blir det ekte koding som hadde blitt det samme i en teksteditor? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kan ivertfall fortelle deg korleis du IKKJE skal starte med DW: Ikkje bruk Dreamweaver til å lage en layout for deg - den bygger den med tabeller, som vi så kjent alle hater. Lenke til kommentar
bleak Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 I split view kan du skrive kode i kode delen og se resultat med en gang nedenfor. SÅ med en god tortuorial som du leser i tillegg kan dulære deg html. Du finner guider på w3 eller html dog. Men ikke sitt og rot i design delen først, kod heller for hånd i starten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå