Vo0do0 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Reiser på fjellet i morgen for å stå på brett. Idiot som jeg er, har jeg ikke gjort noe vedlikehold på brettet mitt på 5 år... Er det noen som har tips til guffe jeg kan smøre på det for at det skal skli noe fornuftig? Husker jeg fikk låne en slags "glidekrem" i fjor. Men aner ikke hva det heter. Er vel ingen andre her inne som har tenkt seg til Vågslid torsdag til søndag? Endret 23. februar 2005 av Vo0do0 Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har aldri voksa brettet mitt jeg, men funker fint fordi. Grunnen er at hvert år egentlig skulle ha kjøp meg nytt brett.. Så en tenker "Nesj, er da ikke noe vits i å slite med voksing og slikt nå, skal jo ha nytt snart". Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Stearinlys funker fett det Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Det er vel samme grunnen til at jeg ikke har voksa mitt heller. Men i fjor opplevte jeg at brettet skle helt forjævlig dårlig... "Klabbet" som faen. Så jeg må ha noe å smøre på... Den glidekremen jeg brukte var ypperlig... "Glidekrem" høres veldig tvilsomt ut... Men det er veldig beskrivende for hva det var. Var i en tube med filttupp. Var bare til å smøre utover før jeg for i bakken. Helt genialt. Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Stikk innom en sportsbutikk, burde ha noe der. Og husk, man vokser ikke brettet bare for å få bedre gli, men også for å bevare såla Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvis ikke du gidder å stikke innom en sportsbutikk for å høre der, bør du gni et stearinslys på. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Stearinlys funker fett det Åh åh åh! Husker da vi smurte stearin på akebrettene våre da vi var små! Desken så bra det gikk! Lenke til kommentar
zatan Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 du får tak i noe "speed voks" men det beste er jo og glide det skikkelig.. smelte på med strykehjern og sikle skikkelig etterpå. tar ikke mer en 15-30 min,om du ikke kan det.. Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 For all del ikke bruk stearinlys, det hjelper ikke noe særlig! Stikk innom en sportsbutikk og, kjøp en SWIX CH8 glider, og heller smør den inn i solen! Visst du vil ha best resultat, så må du brenne den inn, altså bruke et strykejern, og sikle det av igjen da det har størknet! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Stearinlys funker fett det Åh åh åh! Husker da vi smurte stearin på akebrettene våre da vi var små! Desken så bra det gikk! Jeg måtte omdøpe rattkjelken min til "lynet"... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) DET minner meg på en ting, jeg må preparere skiene mine i år... det jeg har gjort noen ganger er å preparere dem, man legger da på ett nytt lag med slikt som er under skiene, og de blir nesten som nye... dette gjør de ofte i bakken, eller så gjør de det sikkert på en sports-butikk edit: dette kjelder SKI, snowboard vet jeg lite om, men vil tro at det er det samme greiene der også Endret 25. februar 2005 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå