Treblad Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 NASA World Wind er et utrolig fascinerende program. Du kan zoome inn på alle jordens steder, slik at du får opp navn på alt mulig (verdensdeler, land, hav, byer, tettsteder, kjøpesentere, dyrehager, parker, etc, etc) samt et satelittbilde over plassen. På enkelte steder er satelittbildene ekstremt detaljerte og klare - ja, nesten skummelt klare (som for eksempel dette satelittbildet over den tidligere fangeøya Alcatraz viser). Jeg anbefaler dere på det varmeste å ta en titt, meget interessant! Det skal visstnok komme en nyere versjon i nærmeste fremtid med flere satelittbilder og duppediller. Forresten; det er noe galt med NASAs servere for øyeblikket, så nedlast denne patchen for å se satelittbildene. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 artig. men jeg har sett klarere sattelittbilder.. har f.eks sett at en person står og leser avisen, og det var nesten så du kunne lese hva som stod i avisen også. det er sikkert flere satelitter som klarer det allerede Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hvor var det du så de bildene, da? URL? Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 var på et tvprogram for lenge sida. husker ikke hvilket.. sikkert på discovery Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ser ut som et kult program. Synd det var XP og ikke minst avhengig av .net. Høres unødvendig ut. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 *laste ned* Utrolig kult... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 høres kuult ut.. laster ned nå Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vanvittig bra program, laptopen sliter litt da, sikkert pga. dårlig grafikk kort Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Google har vel noe liknende også ?? Gå Hit og trykk på KeyHole, eller bare følg Direktelenken... Enkelte meget detaljerte steder, enkelte ganske dårlige (Norge ) Lenke til kommentar
saboi Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ser ut som et kult program. Synd det var XP og ikke minst avhengig av .net. Høres unødvendig ut. unødvendig? ja buhu.. hvorfor lager noen programmer til windows i det hele tatt egentlig? jeg mener, de har bare 99% av alle pc-brukerne syns du det er unødvendig hver gang noen lager et program som bare funker i linux? eller er du mer OMG JA OPEN SORES RULEZ da? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Åssen får jeg se sånne detaljerte bilder? Etterhvert som jeg zoomer inn blir det bare store firkanter.. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 bruk usgs-satelitten landsat-satelitten var bare dritt, men usgs virker bare i USA det står USGS på en av knappene på knappelinja Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 kan noen gi en beskrivelse av hvordan det funker? Vil se norge, men kommer bare couldnt connect to server, try again in 2 minutes eller noe. Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Landsat servern sliter somsagt, og virker også som om den andre servern også sliter med overbelastninger. Hvis dere vil ha bra bilder så anbefaler jeg USGS 1m : Tools -> Layers Manager ->Images-> High res....->USGS urban ortho-imagery Bruk bare en av disse layerne av gangen, ellers så blir det bare tull. Denne layern fungerer forøvrig ikke alle steder, men prøv vest-kysten. USGS funker bare for usa Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Ekstremt fett kunne jo se alle småplassene i norge og resten av verden. Men fikk ikke noe bilde av byer, ting og slikt . bare navn, linken til patchen funka ikke Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Patch Endret 26. februar 2005 av duckamuck Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Litt 'off-topic' men; det var en slående likhet mellom bildet av Alcatraz og Alcatraz mappet på THPS:Underground. Var akkurat som å se mappet ovenifra når man har skrudd på "huge jump"-cheaten! On-topic: har sett dette før, dog det var langt dårligere bildekvalitet! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Ser ut som et kult program. Synd det var XP og ikke minst avhengig av .net. Høres unødvendig ut. unødvendig? ja buhu.. hvorfor lager noen programmer til windows i det hele tatt egentlig? jeg mener, de har bare 99% av alle pc-brukerne syns du det er unødvendig hver gang noen lager et program som bare funker i linux? eller er du mer OMG JA OPEN SORES RULEZ da? Man bør kunne forvente av noen som NASA at de lager programmer som fungerer på flere OS. Endret 27. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) ikke alle steder det er like bra bilde.. men det er ikke så værst der det ER bra! prøvd og zoome inn på vestkysten i usa.. og her er El Paso Airport (kan zoome enda litt til) Endret 2. mars 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Litt 'off-topic' men; det var en slående likhet mellom bildet av Alcatraz og Alcatraz mappet på THPS:Underground. Var akkurat som å se mappet ovenifra når man har skrudd på "huge jump"-cheaten! ja, Activision har alltid vært veldig flinke med brettene sine. Veldig mange kjente landemerker som er med på dem... En av grunnene til at jeg er så fan av serien det Dessuten, alcatraz var ikke på THUG, men på THPS4... EDIT: Å inni heite... det her var jo bare dødsfett da!! Men jeg får ikke USGS urban area til å funke.. Ser på New York nå, skulle tro det var et urbant nok område Endret 3. mars 2005 av Glen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå