Gå til innhold

NASA World Wind

Treblad

Anbefalte innlegg

NASA World Wind er et utrolig fascinerende program. Du kan zoome inn på alle jordens steder, slik at du får opp navn på alt mulig (verdensdeler, land, hav, byer, tettsteder, kjøpesentere, dyrehager, parker, etc, etc) samt et satelittbilde over plassen.

På enkelte steder er satelittbildene ekstremt detaljerte og klare - ja, nesten skummelt klare (som for eksempel dette satelittbildet over den tidligere fangeøya Alcatraz viser).

Jeg anbefaler dere på det varmeste å ta en titt, meget interessant! Det skal visstnok komme en nyere versjon i nærmeste fremtid med flere satelittbilder og duppediller.

Forresten; det er noe galt med NASAs servere for øyeblikket, så nedlast denne patchen for å se satelittbildene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som et kult program. :cool:

Synd det var XP og ikke minst avhengig av .net. Høres unødvendig ut. :thumbdown:

unødvendig? ja buhu..

hvorfor lager noen programmer til windows i det hele tatt egentlig?

jeg mener, de har bare 99% av alle pc-brukerne

syns du det er unødvendig hver gang noen lager et program som bare funker i linux? eller er du mer OMG JA OPEN SORES RULEZ da?

Lenke til kommentar

Landsat servern sliter somsagt, og virker også som om den andre servern også sliter med overbelastninger.

Hvis dere vil ha bra bilder så anbefaler jeg USGS 1m : Tools -> Layers Manager ->Images-> High res....->USGS urban ortho-imagery

Bruk bare en av disse layerne av gangen, ellers så blir det bare tull. Denne layern fungerer forøvrig ikke alle steder, men prøv vest-kysten.

USGS funker bare for usa

Lenke til kommentar

Litt 'off-topic' men; det var en slående likhet mellom bildet av Alcatraz og Alcatraz mappet på THPS:Underground. Var akkurat som å se mappet ovenifra når man har skrudd på "huge jump"-cheaten! :p On-topic: har sett dette før, dog det var langt dårligere bildekvalitet!

Lenke til kommentar
Ser ut som et kult program. :cool:

Synd det var XP og ikke minst avhengig av .net. Høres unødvendig ut. :thumbdown:

unødvendig? ja buhu..

hvorfor lager noen programmer til windows i det hele tatt egentlig?

jeg mener, de har bare 99% av alle pc-brukerne

syns du det er unødvendig hver gang noen lager et program som bare funker i linux? eller er du mer OMG JA OPEN SORES RULEZ da?

Man bør kunne forvente av noen som NASA at de lager programmer som fungerer på flere OS.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar
Litt 'off-topic' men; det var en slående likhet mellom bildet av Alcatraz og Alcatraz mappet på THPS:Underground. Var akkurat som å se mappet ovenifra når man har skrudd på "huge jump"-cheaten! :p

ja, Activision har alltid vært veldig flinke med brettene sine. Veldig mange kjente landemerker som er med på dem... En av grunnene til at jeg er så fan av serien det :love:

Dessuten, alcatraz var ikke på THUG, men på THPS4...

EDIT: Å inni heite... det her var jo bare dødsfett da!! Men jeg får ikke USGS urban area til å funke.. Ser på New York nå, skulle tro det var et urbant nok område :hmm:

Endret av Glen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...