dingompg Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Heisann Jeg er litt nye på pc fronten, så jeg lurte på om det var noen her inne som kunne hjelpe meg med et problem? Jeg har en ekstern harddisk som er helt full, 80 Gb. Jeg har også en helt ny en som ikke har noen filer på seg. Når jeg bytter om på hardiskene og skal overføre filer fra C: til den tomme hardisken får jeg opp en feilmelding som lyder: Kan ikke kopiere Filen : Ikke nok diskplass. Slett en eller flere filer for å frigjøre diskplass, og prøv på nytt. Hvis du vil frigjøre plass på denne stasjonen ved å fjerne gamle og unødvendige filer, velger du diskopprydding Det er jo masse diskplass der. 80 Gb Filen jeg skal overføre er ganske stor, rundt 5 Gb. Kan man bruke et program for å korte ned filene, eller har dataen bare data på den fulle eksterne hardisken, så det kræsjer med den tomme. Eller er det slik at det er en grense på hvor stor filer man kan overføre fra harddisk til harddisk ? Jeg trenger å overføre en del filer til den eksterne grunnet lite plass på C: Noen som skjønner problemet mitt Mvh Kenneth Lenke til kommentar
notalive Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Kanskje pcn tror du har den fulle harddisken i? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Første ville jeg prøvd å feilsjekke litt.. Er den tomme disken formatert ? Klarer du å kopiere en mindre fil til den nye disken ? Er den filen du skal kopiere skrivebeskyttet ? Blir den tomme disken oppdaget av Windows, eller tror den at den fulle fortsatt står i, som det ble sagt over her ? Plugg i den tomme, og ta en reboot. Eller, dersom du har filsystemet Fat 32, så er den litt kresen på fil-størrelsen, over 4 GiB per fil kan gå dårlig. Anbefaler deg å spiltte filen i to, dersom filstørrelsen virkelig er problemet. Bruk Winrar, og sett Volumstørrelse til det antall byte du vil dele filen i. Dersom du velger CD, får du vel omlag 7-8 filer av 700 MB per stk. Winrar finnes her Endret 23. februar 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
dingompg Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Den er fomatert tror jeg. Kan fikk overført en fil på 2 Gb til hardisken. Når jeg går inn på Min Datamaskin så stør det at det er 74 Gb ledig på den eksterne hardisken. Filenene er ikke skrivebeskyttet. Lenke til kommentar
Locutus_NOR Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Gjør som Ulkesh sier! Har selv hatt det samme problemet. Løste det først midlertidig vha WinRAR, fikset det permanent ved å reformatere med NTFS filsystem. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Normaltsett skal det gå bra å kopiere inn alt du har plass til på en gang. Jeg har vært borti at en skadet fil kunne føre til at den feilmeldingen du fikk kom frem, måtte bare finne den filen og unngå den så kunne jeg ta alt i en fei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå