Mogge_ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har nå funnet ut at linja mi virker da jeg kobler modemet rett i pc'n og ikke gjennom routeren.Har 2 pc'er som skal ha internett derfor bruker jeg router.. Har jensen router..Noen som har hatt samme feilen som meg med jensen? Eller er det noen som vet hva som gjør dette? slik at den ikke virker. Er kjempe takknemelig for svar.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er kjempe takknemelig for svar.. Da bør du gi mye mer info, ingen kan gi noe svar med et så tynnt grunnlag. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 hvis du kobler en svitsj mellom modemet og pcen(e) så går det nok bra.. uanz hadde det vært lurt å oppgi hvilken leverandør du bruker Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dersom du har 2 routere En til å koble opp til internett med ( den du fikk av ISPen din) En du vil dele internetten til andre pcer med La oss si at routern nr2 , den du vil bruke til å dele i.net forbindelsen med gir Deg ip f.eks 192.168.0.1 og du ikke kommer på nett så gå inn på konfigruasjonen til denne routern. SLÅ AV DHCP på denne routern. Koble kabelen mellom de to routerne dine fra utgangen på den du fikk av ISPen (som kobler opp mot nett) inn på UPLINK porten til den andre routern. ( Dersom du gjør dette kan det vere at du ikke kan bruke porten som er avsiden av uplink. Dvs om UPLINK står først, hopp over port 1 og koble data maskinene på port 2 , 3 ,4 osv. Dersom uplink står etter f.eks siste port ( t.d nr 8 ) ikke bruke siste porten på routern. NÅ skal den andre routern din forhåpentligvis "skjønne" at den ikke skal vere router , men Switch. Beklager for håpløs forklaring , men har det trravelt Håper det funker Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 har bluecom..modemet jeg fikk av bluecom er nå koblet direkte inn i pc'n...men så fort jeg kobler modemet til routeren(jensen) så sliter jeg med å komme på nett, når jeg først kommer på nett så går det uendelig sakte.. Lenke til kommentar
Elverum Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det kan hende at nett leverandøren din ikke tilatter flere en 1 maskin på nett.. chello har noe sånt opplegg. eller så kan det være noen instillinger med ROuteren din. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 har bluecom..modemet jeg fikk av bluecom er nå koblet direkte inn i pc'n...men så fort jeg kobler modemet til routeren(jensen) så sliter jeg med å komme på nett, når jeg først kommer på nett så går det uendelig sakte.. A. Bluecom sender ut et reint modem uten router. B. Du kan ha flere maskiner på ett BC-abonnement. Når du kobler opp med router, er det da flere maskiner tilkoblet eller bare din? Går det trafikk igjenom routeren når den er tilkoblet og du ikke brukerer nettet? Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 har du brukt riktig kabel krysset tp kabel vs straight through Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Bruker vanlig nettverkskabel.. Jeg tror det går trafikk igjen routeren, lysa står og blinker i allefall.. Men jeg har snakka med de i bluecom nå og de skal sende meg et topcom modem, siden jeg sliter med at jeg ofte detter ut av linja.. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva står det inne på routeren. Type wan? Status? Lan? o.s.v.... Har du vært inne på den og sjekket? Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 kjører du 100mb nettverk? kan ver routern din bare tar 10mb og ikke nettverks korte ditt stille ned til 10 automatisk. de probleme hadde e Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 fra router til pc/switch/hub skal det være krysset kabel og vanlig på resten Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 fra router til pc/switch/hub skal det være krysset kabel og vanlig på resten Hvorfor? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 fra router til pc/switch/hub skal det være krysset kabel og vanlig på resten hvor har du dette fra? fra ruter til pc skal det være krysset. ikke til switcher/huber. nyere typer av disse kan imidlertid ta begge deler. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 fra router til pc/switch/hub skal det være krysset kabel og vanlig på resten hvor har du dette fra? fra ruter til pc skal det være krysset. ikke til switcher/huber. nyere typer av disse kan imidlertid ta begge deler. Har aldri sett en router som krever at du har krysset kabel mellom den og pc`en. Det er hvis du skal koble en Hub\switch som ikke har uplink eller autosense du skal bruke krysset. Til trådstarter, Har du i det hele tatt konfigurert routeren?? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 fra router til pc/switch/hub skal det være krysset kabel og vanlig på resten hvor har du dette fra? fra ruter til pc skal det være krysset. ikke til switcher/huber. nyere typer av disse kan imidlertid ta begge deler. Har aldri sett en router som krever at du har krysset kabel mellom den og pc`en. Det er hvis du skal koble en Hub\switch som ikke har uplink eller autosense du skal bruke krysset. Til trådstarter, Har du i det hele tatt konfigurert routeren?? Ikke for å pirke opp i bagateller, men Mellom like enheter bruker man krysset kabel sett at det ikke er autosense på porten. Mellom en ruter og en PC bruker man også krysset kabel Mellom en PC og en hub/switch bruker man såklart ikke krysset kabel. Stort sett alt av nytt utstyr er nå utstyrt med autosensing på porten så den finner ut om den skal krysse selv. Dette var nokså off-topic da men men. Ettersom trådstarter venter på nytt modem fra Bluecom nå, går jeg ut fra at det kommer en ny post om det fortsatt er problemer med å bruke den ruteren. -Chief- Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har aldri sett en router som krever at du har krysset kabel mellom den og pc`en. Det er hvis du skal koble en Hub\switch som ikke har uplink eller autosense du skal bruke krysset. kobler du din pc i en av de x portene (f.eks 4) på baksiden av ruteren, så er det den innebygde switchen du kobler den i Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 fra router til pc/switch/hub skal det være krysset kabel og vanlig på resten hvor har du dette fra? fra ruter til pc skal det være krysset. ikke til switcher/huber. nyere typer av disse kan imidlertid ta begge deler. Har aldri sett en router som krever at du har krysset kabel mellom den og pc`en. Det er hvis du skal koble en Hub\switch som ikke har uplink eller autosense du skal bruke krysset. Til trådstarter, Har du i det hele tatt konfigurert routeren?? Ikke for å pirke opp i bagateller, men Mellom like enheter bruker man krysset kabel sett at det ikke er autosense på porten. Mellom en ruter og en PC bruker man også krysset kabel Mellom en PC og en hub/switch bruker man såklart ikke krysset kabel. Stort sett alt av nytt utstyr er nå utstyrt med autosensing på porten så den finner ut om den skal krysse selv. Dette var nokså off-topic da men men. Ettersom trådstarter venter på nytt modem fra Bluecom nå, går jeg ut fra at det kommer en ny post om det fortsatt er problemer med å bruke den ruteren. -Chief- Jeg har ALDRI brukt krysset kabel mellom Router og PC. Men derimot på noen Routere har jeg brukt krysset kabel mellom modem og Wan porten på Routeren. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Da har du nok hatt enten en ruter med autosenseport eller en PC med autosense på nettverkskortet. For man må krysse om man skal koble en ruter mot en PC. En bredbåndsruter (sånn jallaruter til 500 kr), har i de fleste tilfeller innebygget switch og da kobler man ikke PC'en til ruteren, men til switchen, og da trenger man såklart ikke krysset kabel. -Chief- Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 ngt sender krysset kabel sine routere fra router skal det kobles krysset kabel til pc, hub eller switch fra hubben eller switchen skal det gå en vanlig straight through til pcene er ikke sikker på om dette er et must da jeg ikke har testa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå