Solsviken Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei her er problemet mitt: UNDER GIR EN KORT BESKRIVELSE AV NETTVERKET SLIK DET ER NÅ. Jeg har en Speedtouch 510i på NGT sitt nett. Denne fungerer for øyeblikket som router (kobler opp mot internett og har NAT). Denne routern har kun 1 port, derfor har jeg en router ETTER denne også. Denne routern er en Dlink 804 (ikke tråløs). Jeg har skrudd av DHCP på denne routern og har DHCP aktiv på SPeedtouchen. Slik jeg har det nå kjører DLinken kun som switch og jeg har kopla Speedtouchen til UPLINK porten på Dlink. Derfor blir det slik : NGT / INTERNETT ---> Min Speedtouch 510 (router, har koblet opp til internett) ---> Dlink 804 (Router, men har router funksjonen ute av drift og fungerer kun som SWITCH ) ---> Deler internett med 3 pcer. NÅ GIR JEG EN KORT BESKRIVELSE AV HVORDAN JEG VIL HA DET: Siden Speedtouchen sitt NAT system er helt møkk, vil jeg ha nattingen til DLINK routern. Hvordan skal jeg gjøre det da ? Her er hva jeg har prøvd Siden Dlinken ikke støtter PPPoA som NGT har MÅ Speedtouchen vere den som kobler opp mot internett. Jeg har prøvd å disabla DHCP på Speedtouchen, satt Dlinken opp med DHCP. Jeg merker hvem som er aktiv DHCP siden Speedtouchen bruker 10.x.x.x osv og Dlinken bruker 192.168.x.x osv. Jeg har fått til at Dlinken gir meg ip, men jeg er usikker på videre hvordan jeg skal konfgruere denne routern videre for å forstå at jeg har en annen router som er koblet opp og du (Dlinken) skal hente fra denne. Jeg har testa med kablen mellom Speedtouchen og DLinken i WAN porten og UPLINK porten (vet ikke hvilke av desse jeg skal bruke) . Jeg trenger hjelp , setter pris på alle svar som er saklige Mvh KS Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg ville prøvd å sette opp D-Link'en med fast IP-adresse (10.x.x.x) og DHCP, og konfigurert Speedtouch'en til å forwarde alle porter til D-Link'en. Det siste skal i praksis fungere som om Speedtouch'en er satt i bridged modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå