Gå til innhold

Hakker i kotor2 og vampyres!?! Hvorfor?


Qaracuck

Anbefalte innlegg

Jeg har en amd 754 3400 newcastle, 512 mb 400mhz crosshair, msi k8n og pov 6800GT 256 (71.80)PSU : tagen 420w! I kotor 2 hakker det sinnsykt av og til, til og med visst jeg tar all grafikken på lavest! Og i vampyres hakker det også slikt! Selv om jeg skrur grafikken helt ned! Hva skyldes dette da?andre spill funker den fint! noen som vet hva jeg kan gjøre?? Og min maxtor diamondmax 9 sata er sinnsykt varm, ca 70c etter bare litt load, har kun den hdd! Noen som vet hva som skjer med maksinen min?? og hva jeg evt. kan gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey har samme harddisk som deg og JA den blir SJUK varm min var oppe i nesten 60c konstant helt til jeg putta en vifte vedsidenav da sank tempen til 28-29 som den ligger på hele tiden under load eller idle :roll:

 

kotor2 og vampires trenger jo 1gig ram anbefalt så viss du kan prøv og låne en 512 brikka av en kammerat og se om det hjeper :hmm:

Lenke til kommentar

Vampires glir ihvertfall lett på mitt 6800LE i relativt grei oppløsning (1280x1024) med bra details så kortet ditt skulle jo i utgangspunktet tatt dette lekende lett. Minne har jo som andre har sagt veldig mye å si i disse krevende spillene og jeg vil tro at det har utrolig mye å si for deg om du dobler dette. Mener å ha sett at vampires bruker mye mer enn 512 MB.

 

Hvis spillet cacher filer og leser og skriver kontinuerlig under spilling kan det tenkes at dette gjør disken ganske het uten at jeg har erfart dette selv.

Lenke til kommentar

o&o defrag

 

Det programmet defragmenterer disken din MYE bedre enn windows defrag. Dette gjør at ALT gå glattere. Funket for meg, på en maskin med 512mb ram. Med 1024ram brukes ikke disken lengre og det er ikke den store forskjellen lengre.

 

Kjør en defrag i uka :thumbup:

 

 

Edit: skrivefeil.

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

crosshair valuve 512 3200 400mhz (noen billigram)

Og glemte og ta med at i riddic cronicles of butchers bay : når jeg tar på shader model 2++ da begynner det og hakke sinnsykt! uansett hvilken oppløsning jeg bruker!! må holder meg til shader model 2, kan også ta meg at når bencher maskinen i 3dmark 2005 (alle oppdateringer) så når jeg kommer til cpu mark (der spillene testes med cpu, da er frameraten aldri høyere en 2, er for det meste 0 og 1, er ikke dette sinnsykt lite?

tror det meste jeg har fått med min maskin er 4600 poeng!

 

og i kotor2 virker det som den hakker mest når det er gass med i bildet, (feks inne med de på nad shaddar, i baren der alle puster gass) der hakker det desidert verst, men steder med gass hakker det sinnsykt! :cry:

Endret av Qaracuck
Lenke til kommentar
Vampires glir ihvertfall lett på mitt 6800LE i relativt grei oppløsning (1280x1024) med bra details så kortet ditt skulle jo i utgangspunktet tatt dette lekende lett. Minne har jo som andre har sagt veldig mye å si i disse krevende spillene og jeg vil tro at det har utrolig mye å si for deg om du dobler dette. Mener å ha sett at vampires bruker mye mer enn 512 MB.

 

Hvis spillet cacher filer og leser og skriver kontinuerlig under spilling kan det tenkes at dette gjør disken ganske het uten at jeg har erfart dette selv.

Jeg har ikke testet KOTOR2 ennå, men Vampires bloodlines er plaget av samme problemet som HL2, dvs grafikk og lyd "hickups" straks etter et nytt map er blitt lastet inn (er dog usikker på om dette er blitt løst i HL2). Er du sikker på at du ikke hadde dette problemet selv?

Lenke til kommentar
Vampires glir ihvertfall lett på mitt 6800LE i relativt grei oppløsning (1280x1024) med bra details så kortet ditt skulle jo i utgangspunktet tatt dette lekende lett. Minne har jo som andre har sagt veldig mye å si i disse krevende spillene og jeg vil tro at det har utrolig mye å si for deg om du dobler dette. Mener å ha sett at vampires bruker mye mer enn 512 MB.

 

Hvis spillet cacher filer og leser og skriver kontinuerlig under spilling kan det tenkes at dette gjør disken ganske het uten at jeg har erfart dette selv.

Jeg har ikke testet KOTOR2 ennå, men Vampires bloodlines er plaget av samme problemet som HL2, dvs grafikk og lyd "hickups" straks etter et nytt map er blitt lastet inn (er dog usikker på om dette er blitt løst i HL2). Er du sikker på at du ikke hadde dette problemet selv?

Jeg hadde mye hickups og lignende på laptopen med 9600 Pro og litt med den stasjonære med 9600xt kortet mitt men dette ble borte etter at jeg skiftet kort og patchet vampires. Hva som løste problemet vet jeg ikke. Det kan jo også hende at jeg har lært meg å leve med det i større grad men uansett har jeg ikke merket noe til disse problemene nå. (vampires er mitt favorittspill ;) )

 

Til de som sier at hakking ikke kan være relatert til lite minne er jeg uenig. Mye caching (les og skriv under spilling) kan, slik jeg ser det, føre til periodevis treghet og adferd som kan oppfattes som hakking. Har du i tillegg en treg og fragmentert disk kan det bli ganske store problemer av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...