page Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvorfor er symbian telefoner generelt større enn "vanlige" telefoner? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 De er bygd opp på en mer avansert måte med flere elektronikk kretser, og derfor tar de større plass... Men de blir stadige mindre da. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Og så har de som regel større skjerm... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Som alderon sier så er de bygd opp mer avansert, de er mye mer avanserte, og krever da større plass. Noen av de (spesielt UIQ) har en touchscreen som da ikke kan være liten. Har du en liten skjerm på en symbian mobil er det umulig å lese word og excel dokumenter. E-post blir vansklig. Film blir ikke så bra, så det blir mindre plass å trykke på til mange knapper (på skjermen), noe som gjør at det er lettere å trykke feil. Og når skjermen er stor kan de like godtlage en stor mobil også. Du vil ikke merke så mye forskjell. Og da er det plass til mer utstyr som W-lan og minnekort, eller GPS Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Større skjerm, minnekort, ofte kraftigere prosessor osv. tar opp plass. Vanskeligere er det egentlig ikke. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) De er også større pga at de ofte bruker 2 prosessorer.(i allefall de eldre modellene.) Hvis jeg ikke husker feil. Endret 23. februar 2005 av SumSar Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Diger skjerm=Stor telefon. Derfor er symbian telefoner store..... Og fordi de er mer avansert oppbygd..... og har fler funksjoner.... Lenke til kommentar
molna Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 De er også større pga at de ofte bruker 2 prosessorer.(i allefall de eldre modellene.) 2 prosessorer bruker alle mobiler da. Er vel en 'main CPU' + en CPU kun for nettverks-funksjonene såvidt jeg husker. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Nå skulle jo snart symbian telefonene bli mindre. http://amobil.no/art.php?artikkelid=13478&side=1 Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 De er også større pga at de ofte bruker 2 prosessorer.(i allefall de eldre modellene.) 2 prosessorer bruker alle mobiler da. Er vel en 'main CPU' + en CPU kun for nettverks-funksjonene såvidt jeg husker. OK. My bad. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Så har du Sendo X som har tre eller fire prosessorer om jeg ikke er helt på jordet. Men den er faktisk relativt liten. Designet på Symbian telefoner er nok noe som kunne vært bedre; men tastene- de er generelt svært gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå