reeeeg Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe nytt kabinett. Har TT BigWater fra før, så kabinettet må passe med denne vannkjølinga. Hele greia skal monteres på INNSIDEN av kabinettet. Jeg er veldig kresen på støy, så termiske egenskaper og muligheter for et stille system er meget viktig! De to kabinettene jeg vurderer er Lian Li PC7BSCAND og Antec Sonata. Kom gjerne med flere forslag, men ikke noe dyrere enn Lian Li kabinettet! Så har jeg noen spm: - Er det plass til å montere radiatoren på innsiden bak i Antec Sonata uten noe modding? - Er det plass til å montere radiatoren på innsiden foran i Lian Li kabinettet uten noe modding? Slik at vifta trekker kald luft utenfra, gjennom radiator og inn i kabinettet. EDIT: Skal ikke ha noe stort miditower eller bigtower! Endret 23. februar 2005 av reeeeg Lenke til kommentar
pcOmanen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) det ser IKKE sånn ut ta et cm stacker beste kabinett man får tak i, i våre dager ( masse plass og knall luftings! og du får god plass til pumpe i bunnen! hehe Endret 23. februar 2005 av pcOmanen Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ville ha gått for lianli kabinettet. Ser ut som det er god plass til radiatoren i front der dersom du tar bort feste til diskettstasjonen. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 CM Stacker er uaktuelt for meg. For dyrt, for stort, ikke spesielt pent. Enig Marius. Men festene til diskettstasjonen kan være vanskelig å få bort, jeg har ikke verktøy til fjerning av popnagler :\ Lenke til kommentar
Musty Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Enig Marius. Men festene til diskettstasjonen kan være vanskelig å få bort, jeg har ikke verktøy til fjerning av popnagler :\ du trenger som regel ikke mer enn en drill og et passende bor.. har du drillen koster ikke borret alt for mange kronene. uanz har du nok en nabo/kompis eller noe som har et bor og en drill Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Aha, jeg veit liksom åssen jeg skal gjøre det.. Men jeg bruker sånn elektrisk skrujern og tar et borr istedenfor skrujerntupp? Som dere skjønner er jeg IKKE en handyman, haha! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 På Antec Sonata står det Brønner, interne: 4 stk. 3½" (støydempet) Dette er til HD'ne? Er det noe spesialoppheng for disse? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Trenger vel ikke verktøy på lianli sine brønner? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg veit ikke, har aldri hatt Lian Li. Noen som kan bekrefte dette? Hadde vært ypperlig hvis det var enkel fjerning av den brønnen! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Arve28: Det er til harddiskene ja. Det er en ganske vanlig brønn, bare at den er vridd 90 grader. Hver harddisk har sin egen liten modul som du fester den i, for så å putte modulen inn i brønnen. Du kan velge om harddisken skal ha fronten mot venstre eller høyre side av kabinettet. Se i prisguiden på dette kabinettet, der finner du tester som forklarer bedre denne løsningen. Ingen som vet? Er Lian Lis diskettstasjonsbrønner festet med popnagler eller skruer eller en annen løsning? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Kom over en test av den amerikanske versjonen av kabinettet. Eneste forskjell er sidevindu og 24dB vifter. Ut ifra bildene ser det jo nesten ut som jeg skal kunne klare å montere radiatoren opp ned bak i kabinettet, med niplene opp mot strømforsyninga? Og det ser også ut som det kan gå an å montere radiatoren i front, med niplene ned mot bunnen av kabinettet. Ka du trur? Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Thermaltake Shark er bygd for tt bigwater, meget bra kabinett Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Thermaltake Shark er bygd for tt bigwater, meget bra kabinett Syns det er litt stort, ikke så voldsomt fint og ikke spesielt bra mpt støy pga gitteret i sidedøra. Men har sett ganske nøye på det, ja.. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 en ting. om man kjører kaldluft igjenom en radiator som kjøler varmtvann vil jo luften bli varm, er det da så lurt og få den inn i kabinettet? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Tror ikke det har så voldsomt mye å si. Enten trekke varm luft gjennom radiator og ut av kabinettet (hvis jeg monterer bak), eller trekke kald luft gjennom kabinettet og inn i kabinettet (hvis jeg monterer foran). Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Det Lian Li kabinettet du vurderer er et veldig godt kabinett, pluss at det er stille. Ville valgt det . Endret 26. februar 2005 av danno_O Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Ja, så sant det er plass til TT BigWater i det. Har sendt mail til Microplex nå, kanskje de kan hjelpe meg. Jeg tror uansett jeg må montere radiatoren opp ned både foran og bak. Ellers blir det ikke plass. Håper først og fremst det er plass bak, for da slipper jeg all modding! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Fikk svar fra Microplex i dag. Ser ikke ut som om det går an å montere alt sammen inne i Lian Li kabinettet. Her kommer deler av svaret: Bak først,det er 170mm til rådighet (170mm høy og 130mm bred) så det blir nok trangt om det går i det hele tatt.Poenget er at viften som sitter bak i kabinettet sitter ca mitt i mellom rammen til psu og rammen til pci slottene og så vidt som jeg kan se av bildene sitter ike viften mitt på radiator. Foran,der er det 165mm fra bunn til 3.5" rammen.Kan sikkert fjerne 3.5" rammen og da har du ca.220mm til rådighet.Litt modding på påregnes i så fall.Det sitter også hd og av-på led der,mulig det kan gå uten å måtte fjerne/bytte plass på led's.Men som sagt litt modding må du nok kanskje regne med. Viften i front sitter mitt i kabinettet så setter du radiator over den viften/vifteplassen krasjer det med den ene led'n. Håper det var til litt hjelp i af. Ideer? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Fikk en mail til i dag. Ser ut til at det blir Lian Li kabinettet ja! Du har ca 220mm fra bunn til 5.25" rammen så da er det plass til radiator iaf.Radiator kan settes utenpå viften, (som nok er den beste løsningen uansett)da burde det gå å ha rad. i front. Du må ha ett sted å sette hd's hvis du fjerner rammen i bunnen,sette inn en drevramme i 5.25" slottet kanskje ? EX23 for eks.Den tar 2x5.25" slots.Da har du plass til 3 hd's og 2stk 5.25" enheter. Det kan gå å sette radiator utvendig bak også men ikke mest med plass der heller. Håper du fikk svar på det meste av det du lurte på Må også skryte av servicen. Raske til å svare, hyggelige og svarte fint på alt jeg spurte om! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå