Gå til innhold

Windows Xp som server

Anbefalte innlegg

HEi...

Er det noen som har noen tips til hvordan Xp funker best som en server? Stabilt som mulig lixom....

500Mhz, 1,5Gb ram....

Maskinen skal stå på 24/7 men vet jo at jeg må restarte mye inn-i-mellom...

Linux osv er for avansert for meg :p

Xp som er lettest å hondtere når det gjelder oppsett av nettverk, cs server og dc hub osv... Syntest ihvertfall jeg ;)

Er ikke sikker på hvor denne skulle postes...

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøre Active Directory og slike ting ?

Anbefaler deg uansett Windows 2000 Server evnt. Windows 2003. Det skal også sies at Linux ikke er så forferdelig vanskelig, så hvis du har lyst å lære noe nytt så anbefaler jeg deg å prøve deg på en linux-installasjon.

Lenke til kommentar
Skal du kjøre Active Directory og slike ting ?

Anbefaler deg uansett Windows 2000 Server evnt. Windows 2003. Det skal også sies at Linux ikke er så forferdelig vanskelig, så hvis du har lyst å lære noe nytt så anbefaler jeg deg å prøve deg på en linux-installasjon.

Jeg har prøvd 2003 Server, Linux Fedora & Clarkconnect...

Jeg klarte ikke sette opp nettverk på noen av os'ene :blush:

+ når jeg skal til med Dc++ hub, cs server, ftp, http osv så blir det stress ;)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarte å sette opp nettverk på noen av dem, så har du ikke prøvd nok. Det er ikke så vanskelig å sette opp nettverk på hverken windows 2003 eller noen som helst linux distro.

Satte opp apache (vev-tjener) på min desktop-PC på, tja, den tida det tok å laste ned det jeg trengte + 20 sek. Så spess vanskelig er det ikke.

Lenke til kommentar

Husk at windows XP tillater max 10 inngående tilkoplinger til maskinen som f.eks ftp og delte mapper.

For Windows XP Professional, the maximum number of other computers that are permitted to simultaneously connect over the network is ten. This limit includes all transports and resource sharing protocols combined. For Windows XP Home Edition, the maximum number of other computers that are permitted to simultaneously connect over the network is five.

Kilde : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;314882

Edit : En aldri så liten omformulering for å unngå misforståelser

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

De fleste distroer har god dokumentasjon, så det er ikke stor forskjell på vanskelighetsgraden. Det krever derimot at du leser litt og prøver å forstå det som står der. Tolmodighet er en fin bil i denne sammenhengen. Ikke bare gi opp med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...